BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste pp!!

Ben erg benieuwd!! :-w
 

Jahhhhhhh daar is hij dan. 't ruikt heerlijk


En smaakt prima! Wellicht iets aan de zoute kant. Maar dit is geproefd zonder brood/coleslaw/Tzatziki etc


De schaal is nu nog vol, maar als ik mijn vrouw zie rondlopen moet zorgen dat ik er ook snel bij ben.
Was leuk om te maken, het smaakt prima, is lekker mals, probeer het volgende week nog een keer met een procureur. Ik heb de smaak te pakken.
Bedankt allemaal voor de support.
 

En nog nagekomen, we hebben heerlijk gegeten. Pita broodje met babysla PP en tzatziki.
De rest van de PP maar gelijk in de vriezer gedaan, anders is alles vanavond nog op.
 
Wat heb ik geleerd:
- Volgende keer maar 1 keer rub of de rub maken met minder zout
- Wellicht laat ik de appelsap de volgende keer achterwege. Op die manier kan ik vanuit de basis allerlei dingen toevoegen en de volgende keer weer weglaten als het niet bevalt. Misschien ook nog meer lezen over recepten van anderen.
 
ik denk zomaar dat het een heerlijk broodje pp was, heb je enig idee waarom je bark zo licht van kleur is gebleven?
 
Ik heb alleen pp gemaakt na het recept van Noskos en dat is zo heerlijk, wasrom zou je dan veranderen?
het broodje ziet er heerlijk uit, de bark is inderdaad licht of komt dat door de foto?.
 
De bark is niet zo licht als op de foto, kijk maar naar de foto op het moment dat the zone periode begint. Misschien mag hij echter nog wel wat donkerder. Ik heb hem bij 72 graden en 5 uur in alufolie gewikkeld. Misschien kan dat ook nog wel iets langer. Mijn vraag is ook nog of het vlees bij 71-74 graden het vocht verlies, of dat dat bij de hogere temperaturen tot 88 graden gebeurd. In dat laatst e geval kan ik hem de volgende keer wel een paar uur langer laten liggen, en dan in alufolie doen. De temperatuur gong in een uur naar 88 graden al met al zou dat dan een bereidingstijd van 8 uur zijn. Dat is de volgende uitdaging
 
Mooi stukje PP, gefeliciteerd met je knorretje. Welk rookhout heb je gebruikt?
 
Congrats!! Knor in de pocket!!
 
Gefeliciteerd KoKandre,

Is toch eigenlijk vlekkeloos verlopen?
verbaasde mij een beetje dat je hem aan de zoute kant vond. Zoveel zout ging er toch niet in de rub, of was het dat fijne zout?
In dat geval de volgende keer grof zout en dan is hij helemaal naar jouw volle tevredenheid.
 
Ik heb grof zeezout gebruikt. Het vlees heeft wel 15 uur gemarineerd gelegen. Wellicht dat iets korter doen de volgende keer. In combinatie met broodje en sla was het niet te zout. Volgende week probeer ik het nog een keer.
 
Volgende keer gewoon een goede hand vol hout snippers op de kolen doen, het is een groot stuk vlees dat wel wat rook kan hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan