BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste PP op de Weber 57

 
 

okerkhof

Vuurmaker
Berichten
51
Vandaag is het zover: m'n eerste PP op de Weber.

Gisteren vast wat voorbereidingen getroffen:
IMG_0879.JPG

IMG_0880.JPG

IMG_0878.JPG

IMG_0881.JPG


Nadat ik vorige week 2,5 liter BBQ saus volgens het recept van Noskos heb gemaakt, ook de basic rub van Noskos op het vlees gedaan.

Een Noskos Pulled Pork eigenlijk....

Ligt er nu een 1,5 uur op, temperatuur rooster: 118 graden, vlees temperatuur: 40 graden.
De bedoeling is om hem volgens het wedstrijd recept van Noskos te bereiden.
Ik heb e.e.a. gelezen over de zone, maar het is me nog niet duidelijk wanneer deze precies begint, ook het punt wanneer je het vlees in de glaze zet is voor mij nog enigszins een raadsel...

Hopelijk kom ik er nog op tijd achter ;) ;)
 
Dat gaat lekker smaken!!!
Vergeet je niet om een leuke reportage op het forum te plaatsen, dan kunnen we een beetje virtueel meegenieten ;)
 
Ga ik zeker proberen!!

Update:

Rooster temp: 121 graden
Kern temp:    52 graden

Ik kan inmiddels al een heel lekker geurtje onderscheiden als ik naar buiten loop, wordt lastig om m'n geduld te bewaren, maar komt goed!!

Tis nu al geweldig, wat een excuus om een lekker dagje in de tuin te hangen! :) :) :) :)
 
Lastig om je geduld te bewaren....wacht maar tot hij klaar is en je hem inpakt om nog even tot rust te laten komen voor het pullen.....
 
Update:

Kerntemp: 60 graden
Rooster: 121 graden

Net een keer gesprayt met appelsap, ruikt goed! :D

Ff een fotootje:
IMG_0883.JPG
 
Update:

Rooster temp: 115 graden
Kern temperatuur:  74 graden, dus glaze erop! Wanneer moet ik hem nu inpakken?? Na 2 uur??

IMG_0887.JPG


IMG_0886.JPG


Grt, Olaf
 
Kerntemperatuur: 80 graden
Rooster temp: 119 graden

Inpakken die handel!

IMG_0888.JPG


Op naar de 88 graden!!
 
Man dat ziet er goed uit! Die van mij helemaal niet zo als deze. Doe ik iets fout?

Een glaze er op?
Sjips, nog twee uur om er een te maken en te smeren zo lijkt me..

Ik maak m in de auplex kamado en hij weegt 4,5 kilo.
Hij ziet er nu zo uit:



[me=SteenErts]gaat snel even recept op zoeken :-O[/me]

 
Ik heb m'n Noskos BBq saus wat verdund met appelsap en dat als glaze gebruikt.

Moet wel zeggen dat ik positief verrast ben, met hoe handig de Weber op 120 graden te houden is...
 
88 graden!!

Uitpakke, sap opvangen en ff terug voor de bark en dan.....veel geduld met het laten rusten....

IMG_0889.JPG
 
Mooi op tijd voor het eten! Smakelijk alvast, dat met de glaze en het inpakken is goed gekomen zie ik!

"The Zone" treedt meestal op bij zo'n 65 graden, de temperatuur blijft dan lang hangen.
 
Thx,

Bij mij begon "The Zone" rond de 70 graden. Hij ligt net te rusten alvorens hij burgemeester gemaakt gaat worden!

Voor de ge?nteresseerden: ik heb g??n briketten bij hoeven te vullen, hij gaat nu nog als een speer!
Ik had nog ruim 7 kilo briketten liggen van de Jumbo, is uitstekend gegaan, al zeg ik het zelf..
 
Maccie+1. De PP dan niet die voeten.... :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan