BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste PP, Eindelijk...

 

Zjostmans

Kooltjesharker
Berichten
117
Zo eindelijk heb ik een keer PP gemaakt, en ik moet zeggen hij is vrij oker gelukt.
Mooi was ook dat ik hem heb kunnen maken binnen 1 week nadat ik mijn nieuwe BBQ heb gehad (voor mn verjaardag, maar dan een maand te vroeg :p)

Is al wel 2 weken geleden, maar heb het zo gigantisch druk gehad met werk, dat ik nu pas de tijd hen om up te loaden, maar zo gaat het nu eenmaal soms.

Ik heb bij de Hanos een mooi stuk procereur van 2.4Kg gehaald, licht getrimd en begonnen.

Zaterdag alles klaargezet, ge?njecteerd, in de rub gezet en in vershoudfolie  gepakt.
De injectie naar het recept van Noskos, dit ook met de glaze.
OIR5vSM.jpg

Zzs8wzI.jpg



De volgende ochtend om 07:00 de Q aangezet en het vlees uitgepakt.
yPgezXC.jpg


Toen de Q eenmaal brande het vlees erop en laten gaan.
ZN82Wv9.jpg


Een paar uur niets gedaan, behalve de temperatuur in de gaten gehouden kijken, kolen bijvullen en de glaze erop.
PKuqmGi.jpg

5TNXy1s.jpg


Helaas begon het toen ongelooflijk hard te regenen, dat ik mijn perfecte afdak (kuch) heb opgezet. Wel kolen moeten bijvullen omdat de temperatuur in de Q begon te dalen. (zie hier ook de oude en de nieuwe Q trots naast elkaar staan)
G27EkpU.jpg


Toen de kern temperatuur was gehaald (wat nog een heel drama was, door de regenen kreeg ik mn q niet meer warm en toen de nieuwe briketten branden was het al klaar), nadat de kerntemperatuur nog was gedaald.... Het vlees eraf gehaald en ingepakt. zie hier het resultaat voor inpakken
h5ombl5.jpg


Toen mijn ouders gebeld (mijn vader heeft laatst om mij af te troeven ook PP gemaakt) tafel mooi gedekt, coleslaw gemaakt en eten maar.
5E4TFRq.jpg



Al met al heb ik mij die ondag prima vermaakt! Moet nog een beetje oefenen met het aantal briketten om de Q op constante temperatuur te houden. Maar verder ging het naar omstandigheden kei goed! Was ook heerlijk en binnenkort nog maar een keer! Ik ben nog jong en heb gelukkig nog tijd zat om te oefenen!

Bedankt voor het lezen!.



 
Lekker hoor
 
Ik zeg snake briquetten neerleggen. 2op2. Dan hoef je echt niet meer bij te vullen. En houd je temperatuur constanter.
Bij gebruik van kolen houders wil er zich nogal eens as onder opstapelen en de lucht toevoer blokkeren. Als je geen smokenator of slow-n-sear hebt is snake the way to go! Succes met je nieuwe hobby en alvast een prettige verjaardag gewenst.
 
Gefeliciteerd! Het ziet er heerlijk uit en wat een leuk verhaal, daar kan ik wat mee. En snaken is wat ik ga uitproberen dus. Thanks voor de mooie foto's

Groet marcel

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

 
henri.wolbrink zei:
Ik zeg snake briquetten neerleggen. 2op2. Dan hoef je echt niet meer bij te vullen. En houd je temperatuur constanter.
Bij gebruik van kolen houders wil er zich nogal eens as onder opstapelen en de lucht toevoer blokkeren. Als je geen smokenator of slow-n-sear hebt is snake the way to go! Succes met je nieuwe hobby en alvast een prettige verjaardag gewenst.


+1

Dat ziet er lekker uit, ga ik zomaar lusten.
Je mag rustig een dikke snake neerleggen en opstarten met de methode volgens hr. Minion.
Als je klaar bent met roken schuiven dicht, wat er overblijft kan je heel goed de volgende keer gebruiken. ;) !
 
henri.wolbrink zei:
Ik zeg snake briquetten neerleggen. 2op2. Dan hoef je echt niet meer bij te vullen. En houd je temperatuur constanter.
Bij gebruik van kolen houders wil er zich nogal eens as onder opstapelen en de lucht toevoer blokkeren. Als je geen smokenator of slow-n-sear hebt is snake the way to go! Succes met je nieuwe hobby en alvast een prettige verjaardag gewenst.

snake methode gaat idd perfect voor een lange sessie op de Weber  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan