B
Boelie
Gast
Onderstaande foto's zijn van verschillende datums.
Mijn eerste nog wat onzekere stapjes met de WMT die hier nog staat te blinken.
Mijn eerste ribbels. 1 nacht laten intrekken met Nosmo's secret Rib Rub en na 2 - 0,45 - 0,30 een Cola BBQ glaze van Lin op dit forum.
Op een gegeven moment iets te veel gerookt maar super lekker.
De Moink balls. Vielen ook bij de buren in de smaak.
De kiplollies.
Gisteren 10/04 was het dan Beercan chicken dag. Ik moest dit uiproberen. Woensdag avond droog gepekeld ? la Bertje van dit forum.
200 gr. zout
100 gr. bruine suiker
2 tl zwarte peper (Oorspronkelijk 15 peper korrels)
4 tl knoflookgranulaat (oorspronkelijk 3 teentjes)
1 el provencaalse kruiden.
Donderdag morgen kip afgespoeld en gedroogd en ingewreven met een kruidenmengsel uit het Weber BBQ boek. Wel aangepast.
4 tl uigranulaat
4 tl lookgranulaat
1 tl chili poeder
1,5 tl gemalen zwarte peper
2 el basis bbq rub van Noskos
2 el kippenkruiden
Boven het bierblik een in vieren gesneden ui. Bierblik in zijn gat en 1,5 uur indirect en gerookt met Hickoryhout.
Er af bij 75 graden kern en ongeveer 15 min. laten rusten in alu folie.
We hebben genoten met frietjes en zelf gemaakte appelmoes. Ik moet alleen nog iets beter de temperatuur onder controle krijgen.
Er stond reeds een bak water op het onderrooster maar de temps varieerde nog te veel (te hoog) heb toen alu bak met water rechtstreeks boven de kolen gezet. Dat was een goede verbetering.
Ik heb van de kip maar 1 foto. Ook hier moet ik in het vervolg verbeteren.
Mijn eerste nog wat onzekere stapjes met de WMT die hier nog staat te blinken.

Mijn eerste ribbels. 1 nacht laten intrekken met Nosmo's secret Rib Rub en na 2 - 0,45 - 0,30 een Cola BBQ glaze van Lin op dit forum.
Op een gegeven moment iets te veel gerookt maar super lekker.

De Moink balls. Vielen ook bij de buren in de smaak.

De kiplollies.

Gisteren 10/04 was het dan Beercan chicken dag. Ik moest dit uiproberen. Woensdag avond droog gepekeld ? la Bertje van dit forum.
200 gr. zout
100 gr. bruine suiker
2 tl zwarte peper (Oorspronkelijk 15 peper korrels)
4 tl knoflookgranulaat (oorspronkelijk 3 teentjes)
1 el provencaalse kruiden.
Donderdag morgen kip afgespoeld en gedroogd en ingewreven met een kruidenmengsel uit het Weber BBQ boek. Wel aangepast.
4 tl uigranulaat
4 tl lookgranulaat
1 tl chili poeder
1,5 tl gemalen zwarte peper
2 el basis bbq rub van Noskos
2 el kippenkruiden
Boven het bierblik een in vieren gesneden ui. Bierblik in zijn gat en 1,5 uur indirect en gerookt met Hickoryhout.
Er af bij 75 graden kern en ongeveer 15 min. laten rusten in alu folie.

We hebben genoten met frietjes en zelf gemaakte appelmoes. Ik moet alleen nog iets beter de temperatuur onder controle krijgen.
Er stond reeds een bak water op het onderrooster maar de temps varieerde nog te veel (te hoog) heb toen alu bak met water rechtstreeks boven de kolen gezet. Dat was een goede verbetering.
Ik heb van de kip maar 1 foto. Ook hier moet ik in het vervolg verbeteren.