BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste kip

  • Onderwerp starter Madboy1973
  • Startdatum
M

Madboy1973

Gast
Zo vandaag voor de eerste keer een kip op de BBQ gehad, gisteren een kip gekocht bij de poelier en hem daar, omdat het de eerste keer was maar laten kruiden (volgende keer probeer ik het zelf).

Ik had voor mijn verjaardag een gevogelte stomer gehad, dus het was tijd om hem maar eens te proberen.

IMG_0201_zps9f5ed088.jpg


Zo stond mijn kippetje erbij voor hij lekker gebruind ging worden.

IMG_0210_zps116cf011.jpg


En dit is het resultaat na 1? uur bij 180?C

IMG_0212_zpsafda851b.jpg


Na smakelijk te hebben gegeten van de kip gaat er zeker nog een keer een kip sneuvelen, maar dan ga ik hem zeker zelf kruiden en waarschijnlijk komt het smoker setje dan ook uit de doos.
 
Mooi kippetje, leuk zo'n nieuwe ervaring op doen  ;D
Druk er de volgende keer een bierblikje in, scoor je meteen een badge  ;)
 
Die zit er lekker bij  :D
 
hij is prachtig gelukt zo te zien, lees het forum er maar eens goed op na, er zijn veel recepten te vinden hier voor een over heerlijke kip.
en zoals Boldeagle zegt, probeer een een BCC met een blikje, je kan er een badge mee verdienen maar wat nog belangrijker is je krijgt ook dan een overheerlijke kip van de bbq
 
Leo zei:
hij is prachtig gelukt zo te zien, lees het forum er maar eens goed op na, er zijn veel recepten te vinden hier voor een over heerlijke kip.
en zoals Boldeagle zegt, probeer een een BCC met een blikje, je kan er een badge mee verdienen maar wat nog belangrijker is je krijgt ook dan een overheerlijke kip van de bbq

Gaan we zeker doen, ik heb het forum al een beetje door zitten kijken en ben al diverse lekkere recepten tegen gekomen die ik toch zeker wil gaan proberen.
Moet alleen nog even wat spulletjes in gaan slaan om dit voor elkaar te krijgen. ;)
 
Kippetje ziet er wel lekker uit. :D
 
gefeliciteerd met tokkie!
 
Dat kippetje ziet er zeer goed uit, zeker voor een eerste keer.
Helaas geen BCC, maar volgende keer beter.
 
Mevr. Nosmo zei:
Dat kippetje ziet er zeer goed uit, zeker voor een eerste keer.
Helaas geen BCC, maar volgende keer beter.

Had deze met een kruidenbouillon klaar gemaakt, volgende krijgt er een blikje in.  ;)
 
ooh had ik niet goed gezien ;) zal vast ook goed gesmaakt hebben :p
 
Fijn kippie hoor, ik zeg, tokkie verdient!
 
Goed bezig zeg!!!
 
mooi kippie, van harte met je Tokkie ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan