BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste keer PP

 
 
 

Fastforward

Vuurmaker
Berichten
79
Hallo allemaal,

gisteren was het dan zover mijn eerste keer PP. Ik heb in grote lijnen het wedstrijdrecept van Noskos gevolgd alleen de dingen gebruikt die ik al in huis had.
 
Maandagavond het vlees in de rub gezet.





daarna ingepakt in de folie en terug de koelkast in.



Toen was het tijd om te gaan werken  :(

De volgende ochtend het vlees uit de koelkast gehaald en de bbq aangestoken.
Rond 8.30 uur het vlees erop gelegd (hier helaas geen foto van gemaakt).

Rond 13.10 was de kern temperatuur 74 graden celcius.



Vervolgens ingesmeerd met de glaze.



Dit voor 2 uur terug in de bbq en daarna ingepakt en wachten tot de kerntemperatuur 88 graden celcius werd.

Deze temperatuur werd om 16.15 bereikt.



het vocht opgevangen en de PP weer in de Aluminiumfolie verpakt, en na een uur wachten het vlees uit elkaar getrokken en dit was het resultaat (helaas geen andere foto van).



Het was een lange dag maar het was zeker de moeite waard.
 
Ziet erg goed uit hoor, lekker ik heb het zondag gemaakt en nu ik dit zo zie krijg ik al weer trek!
 
lekker hoor, leuk dat je er zo enthousiast over bent. gefeliciteerd met je knorretje
 
Gefeliciteerd met je knorretje staat bij mij ook nog op de lijst en als ik iedereen zo hoort moet het heel lekker wezen.
 
Mooie sessie hoor!!

Altijd lekker PP. En als restant zeer veelzijdig te gebruiken.

Gefeliciteerd met je varkentje.
 
ziet er goed uit, zelfs een redelijke bark zie ik. Gefeliciteerd met je knorretje !
 
Mooie eerste pp, gefeliciteerd! Welke temp heb je aangehouden, ik vind je bark wel erg zwart!
 
Altijd lekker en je eerst PP vergeet ja nooit :D Gefeliciteerd met je knorretje!
 
Trekvarken, lekker hoor!  :p
Ziet eruit als een geslaagde sessie. En inderdaad kun je van de leftovers ook weer allemaal geinige dingen maken: erwtensoep, chili con pulledpork, gevulde puntpaprika met PP, kaas en bacon (wel ff checken of er een defribrillator in de buurt aanwezig is), zuurkoolschotel etc etc etc.

 
maussie1982 zei:
Mooie eerste pp, gefeliciteerd! Welke temp heb je aangehouden, ik vind je bark wel erg zwart!

Ik heb de Temperatuur tussen rond de 120 graden Celsius gehouden, met een uitschieter naar de 130, dit was vlak nadat de glaze erop was gesmeerd.
 
Zeker verdiend! Mooie donkere bark!
 
Terug
Bovenaan Onderaan