BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste buikribben 3 2 1 methode

Smokey89 zei:
mitch01 zei:
Die waren "vers" van de slager.
Normaal worden er speklappen ofzo van gesneden.

Ik denk zelf dat ik het laatste uur moet inkorten van de methode.
Na het uitpakken een half uur gelijk met de glaze.

Speklappen?? Die worden toch uit de onderbuik gesneden en niet uit de ribs of heb ik niet goed opgelet? Kan ook wezen hoor haha ;)

Een beetje, als je een buik heb (zeg maar speklappen aan een stuk) zit daar ook been / bot in. Vaak worden deze per botje uitgesneden, laat je ze aan elkaar zitten, heb je buikribben.
Het verlengde van de buikribben zijn de gewone spareribs (zoals we ze in nl kennen)
 
hertogjr zei:
Smokey89 zei:
mitch01 zei:
Die waren "vers" van de slager.
Normaal worden er speklappen ofzo van gesneden.

Ik denk zelf dat ik het laatste uur moet inkorten van de methode.
Na het uitpakken een half uur gelijk met de glaze.

Speklappen?? Die worden toch uit de onderbuik gesneden en niet uit de ribs of heb ik niet goed opgelet? Kan ook wezen hoor haha ;)

Een beetje, als je een buik heb (zeg maar speklappen aan een stuk) zit daar ook been / bot in. Vaak worden deze per botje uitgesneden, laat je ze aan elkaar zitten, heb je buikribben.
Het verlengde van de buikribben zijn de gewone spareribs (zoals we ze in nl kennen)

Fantastisch weer wat geleerd! Nu ik er over na denk zie ik het ook voor me! Bedankt! Ben weer een wijzer man geworden. ;)
 
Buikribben zijn sowieso iets droger dan babybacks, dus je kunt het ook eens met babybacks doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan