BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste brisket

A

atje01

Gast
Gister mijn eerste brisket gemaakt.
Ik had een mooi stuk vlees gehaald bij de slager van bijna 3 kilo maar goed voor de zekerheid maar in 2en gedeeld voor als het mis zou gaan had ik nog een 2e kans.
Het in 2en snijden was geen goed idee daar raakt het vlees behoorlijk zn vorm van kwijt.

gabe8uha.jpg


Vlees eerst lekker geinjecteerd en daarna met "vochtige" rub ingesmeerd.
eve6a5ep.jpg

De weber klaar gemaakt en na ongeveer 7 uur op 110 graden een kern temp van 73 graden bereikt vlees ingepakt in alu folie en nog een uurtje laten liggen tot een kern temp van 93 graden.
4a2yqyze.jpg

Vervolgens vers folietje er omheen en nog een uurtje laten rusten.
We hebben het gegeten op een wit bolletje met verse sla klaar gemaakt met zilver uitje, augurkje ruime hoeveelheid eitjes en een beetje sla saus en het was werkelijk heerlijk niet droog, niet taai, lekker mals en sappig.

 
lekker stukje vlees
 
Ik moet het ook nog eens gaan doen... ziet er goed uit!
 
Ceriel+1
 
We waren zo benieuwd hoe het smaakte dat ik vergeten ben om nog foto's te maken, maar ik heb er nog wel een waar nog een klein beetje te zien is
umary2ap.jpg

 
Kijk, dat zijn nog eens lekkere foto's
 
Mooie run. Gefeliciteerd met je koetje!
 
Hij smaakte echt super lekker mals en sappig alleen had ik vrij veel cayenne peper in de rub gedaan dat doe ik de volgende keer iets minder maar verder perfect
 
Congrats met loeimans!! :p
 
atje01 zei:
Hij smaakte echt super lekker mals en sappig alleen had ik vrij veel cayenne peper in de rub gedaan dat doe ik de volgende keer iets minder maar verder perfect

Zelfs de baby wou de dag erna bijna niet meer drinken bij moeder de vrouw, dus een puntje voor de volgende keer  ;)
 
Ziet er goed uit... Is dat injecteren trouwens een must?
 
Terug
Bovenaan Onderaan