BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste bierblikkippetje

 

fmelotte

Sprokkelaar
Berichten
34
Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste bierblikkippetje (BBK of BCC) gemaakt. Ik heb het recept van Steve Raichlen's "BBQ USA" gebruikt (Brant's Brined Beer Butt Bird, p. 377 e.v.) gebruikt.

De gildehoen heeft eerst een nachtje gezwommen in de honing-kruidenpekel. Daarna met een wat milde rub op een blikje met bier/worcester/azijn.
x6rZH1


Wat goed ging
- lekker en sappig vlees. Waarschijnlijk meer door pekel dan door stoom uit blikje (zie hieronder).

Te verbeteren.
Ik had gekozen voor een hoog (0,5 liter) blik bier. Dat was wat minder handig, want de ruimte in de ketel was daar eigenlijk te klein voor (Weber 57 cm).
Ik had de temperatuur in het begin te hoog (geen thermometer in ketel). Daarom klein deel van de huid verbrand.

We gaan op herhaling! (mag ik nu wel al een kippetje onder mijn naam?)

Frank

dateposted-public


21021443292_804ee68069_n.jpg


20408714214_54497104c0_b.jpg


 
Frank, ben zo vrij geweest om je post aan te passen zodat we je foto's kunnen zien

niet de pagina maar de .jpg verwijzing hebben we nodig

Code:
[IMG][img]https://farm6.staticflickr.com/5763/20408714214_54497104c0_b.jpg[/IMG]

Welkom bij de Tokkies ;).
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Als je de volgende keer het GBS-deel uit je rooster laat en de kip op het kolenrooster zet, past-ie zeker onder het deksel en kun je ook nog wat bijgerechten grillen
 
Ceriel zei:
Als je de volgende keer het GBS-deel uit je rooster laat en de kip op het kolenrooster zet, past-ie zeker onder het deksel en kun je ook nog wat bijgerechten grillen

Top! Hartelijk dank voor deze tip.
Ik had gisteren nog naar je uitgekeken. Maar begreep van Sander dat je aan het jureren was. Bedankt voor het warme (wink) welkom hier!
 
Lekker hoor. Ziet er goed uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan