BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste BCC

 
 
 

Derooie

Stoker
Berichten
262
Na een knorretje te hebben verdiend, dacht ik dat het tijd werd voor een beer can chicken. Lekker kippie gekocht. Ingerubt. Even laten staan. Rozemarijn en knoflook in de kip, blikje half leeg gemaakt en in de kip gedrukt.

Geen idee of dit allemaal volgens de regels is gegaan maar leek me wel smakelijk.

Nu even op ei, en hopelijk komt er straks iets lekkers af.

IMG_0497_zps536e3de5.jpg

Kippie

IMG_0498_zpsd801ca2c.jpg

Kippie in de rub. Standaard rub voor gebruikt die ik zelf gemixt heb. (uiteraard wel volgens netjes gejat recept)

IMG_0500_zpsbe0904e1.jpg

Kippie met blikje op normaal gevoelig plekje op eitje.
 
en nu gauw dat ei aansteken :D

Ziet er nu al goed uit.
 
Eitje was al aan hoor :) Nu nog even wachten...
 
Komt vast goed.
 
structor zei:
Tja nu weten we ook wat er eerder was de kip of het ei  ;D

Lol :) ik zie trouwens dat je Weber bakjes hebt. Leuk spul maar heel duur. Je kunt beter een keer een lading kopen bij de makro
 
Big-T zei:
structor zei:
Tja nu weten we ook wat er eerder was de kip of het ei  ;D

Lol :) ik zie trouwens dat je Weber bakjes hebt. Leuk spul maar heel duur. Je kunt beter een keer een lading kopen bij de makro
Dat ben ik wel met je eens ja. Keer meegenomen in gekke bui. Moet even iemand lief aankijken met Makro pasje. De buurman bijvoorbeeld :)
 
En het resultaat:

IMG_0501_zps6345c761.jpg

Kippie op ei klaar om eraf gehaald te worden.

IMG_0502_zps74db69ac.jpg

Kippie is stukjes gesneden, ook eerste hele kip ooit. Daar kan ik nog wel wat over bijleren. Wat een rotwerk. En dan deze foto, lijkt nog erger dan het was. Dacht het wel verdoezeld te hebben.

IMG_0503_zps6c1fd5c3.jpg

Closeup
 
Ik zeg tokie in da pocket!! :p
 
Die is goed gelukt, welkom bij de Tokkies!
 
GefeliciTokkied!
 
Lekker zag hij eruit ;) En ik zou een wildschaar op de verlanglijst zetten ;)
 
noskos zei:
Lekker zag hij eruit ;) En ik zou een wildschaar op de verlanglijst zetten ;)
Ja een wildschaar was handig geweest. En nog wat oefening :)
 
Chef Martin zei:
Gefeliciteerd met je Tokkie. Ziet er lekker uit!
Dank je. Moet wel eerlijk zijn, was lekker maar sommige stukjes al wat droog. Had verwacht dat hij na anderhalf twee uur pas gaar zou zijn. Maar eerste thermo meter check bleek borst al 80 graden. Dus hij was al even klaar. Volgende keer na uurtje eerste meting even doen denk ik.
 
Een kerntemperatuurmeter met draadje is ideaal, dan hoeft de deksel niet open om de temp te weten.

Ikea heeft een hele fijne voor nog geen tientje, de Fantast ;).
 
Frits zei:
Een kerntemperatuurmeter met draadje is ideaal, dan hoeft de deksel niet open om de temp te weten.

Ikea heeft een hele fijne voor nog geen tientje, de Fantast ;).
Ergste is heb zelfs draadloze thermometer. Maar dacht doe hem er later wel even in want is nog lang niet zover. Ik weet het achteraf niet slim. Maar goed zo leer ik weer wat. Wat ook meespeelde is dat ik maar 1 thermometer heb en wilde zowel poten als borst gemeten hebben. Dus moet er maar fantastje of twee gaan bijhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan