BasBQ
Beef en Steak

Mijn DIY Smokenator

 

Stennis

Kooltjesharker
Berichten
127
Hierbij mijn eerste DIY op de site.
Het betreft hier de Smokenator. Deze is al vaker voorbij gekomen maar wilde die van mij ook nog even delen.

voor de gene die nog nieuw zijn voor de Smokenator hierbij de handleiding
http://www.nathansauser.com/wp-content/uploads/2012/08/Smokenator-1000-Manual.pdf

na veel zoek en meet werk met ik op de volgende dimensies gekomen en uit getekend.





Deze heb ik als dxf opgeslagen om hem vervolgens te laten ponsen in rvs 2mm.



daarna heb ik hem laten zetten. ik wilde hem juist uit 1 stuk hebben. vond ik persoonlijk mooier en kwa opruimen maakt het ook niet zo uit.
gewoon in een hoek leggen, geen last van ;-)













Nu hij mooi paste moest er nog een bakje bij komen. ik vond dat het wel een beetje profie uit moest zien. en na lang zoeken ben ik op deze site terecht gekomen.
http://www.balans-horeca.nl/c-2799304/gn-bakken-rvs/
en heb er gelijk 3 besteld. goede en snelle levering. geen problemen mee gehad. en zoals je op de fotos ziet. past precies.

uiteraard moest hij nog getest worden. en gedaan zoals beschreven. en het resultaat liegt er niet om.
ik ben begonnen met mooie babybackribs. en als hout heb ik appel snippers gebruikt.









ze waren heerlijk en super sappig. ze hebben er een kleine 5uur op gelegen.
ik heb de Smokenator nog 2 keer gemaakt voor vrienden van me. ook zij zijn er dol blij mee!
 
Mooi, dank voor het delen!
 
dat heb je heel mooi gemaakt
 
Ziet er goed uit!
Mag ik vragen wat het je gekost heeft?

Ben nl ook aan het kijken om wat extra hulpmiddelen voor m'n OTP57 en WGA te (laten) maken.  B-)
 
Dat mag je vragen. Het heeft me alleen tijd gekost om dingen uit te zoeken, op te meten en te tekenen. verder zijn het rest stukken RVS geweest. Dus die waren toch al afgeschreven.
 
Nice, waar kunnen we bestellingen plaatsen? ;-)
 
Goed bezig!
 
Stennis zei:
Dat mag je vragen. Het heeft me alleen tijd gekost om dingen uit te zoeken, op te meten en te tekenen. verder zijn het rest stukken RVS geweest. Dus die waren toch al afgeschreven.
Duidelijk iemand met de juiste contacten :D


 
Haha inderdaad  B-)

ik weet niet of er meer gegadigden zijn voor de smokenator. maar ik zou wel even kunnen informeren hoe en wat.
Ik zou alleen niet weten wat het moet kosten. enig idee? is dan wel excl. dat bakje. die kon bij de bovenstaande site besteld worden.
 
Bakjes liggen er zat bij de sligro voor een paar euro RVS GN 1/9 65 mm :)
 
Als het tot productie komt heb ik ook interesse...
Is het een idee om een plaat die het vrije deel van het kolenrooster afdekt er aan vast te maken, of los er bij?
 
Afhankelijk van de prijs heb ik ook wel interesse in een Smokenator, misschien zelfs wel 2 of 3
 
Goede morgen. ik hoor vandaag waarschijnlijk wat het moet gaan kosten. als ik zo snel even kijk zijn er al een stuk of 10.

ik heb hem gister nog even gebruikt. BEERCANCHICKEN incl appelhout zonder waterpannetje. daar hebben we het blikje voor. wel
nog wat bier in de druippan gedaan.

De kip zaterdag avond al in de kruiden gezet.





Ik mocht mn speeltje weer gebruiken








Stiekem even spieken





rusten







Blijft toch een raar gezocht  :p



super mals



Mooi roze rook plekken


Hij was heerlijk!!

ik houdt jullie op de hoogte wat betreft de kosten voor de smokenator. een extra plaatje of folie op het kolen rooster heb ik nooit gebruikt.
wel eens gezien in de zin dat ze het rooster dus deels hadden befoliet. weet niet of de ervaren gebruikers dat altijd gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan