BasBQ
Beef en Steak

Mijn 1ste BCC

 

Borsalino

Vuurmaker
Berichten
61
Vorige zaterdag was door het slechte weer de BQ verhuist naar de dag nadien en waren met te weinig volk om de Mechelse Koekoek uit de diepvries te halen, het zou teveel geweest zijn.

Dus vrijdag de Koekoek ontdooid (beestje was al dood hoor  :p)
Zaterdag, gisteren dus een rub gemaakt van Tandoori kruiden en wat olijfolie.
Wat Kriekbier in de kiekehouder en een pakketje Cherry rookchips erbij gesmeten.

De BQ opgestookt tot 190? en kippetje van 1.50 kg met de Fantast voeler in de borst op de gril en kap toe.
Het viel me op dat de temperatuur al vrij snel opliep in het borstgedeelte en deze verstoken tussen dij en borst, en dat gaf meteen een lagere temperatuur.

In afwachting van het kippetje wat lookbroodjes gemaakt met stokbrood van de Makro, was 1 + 1 gratis en dat hebben we geproefd, vorig weekend waren de lookbroodjes met stokbrood van de Delhaize lekkerder, die van de Makro hadden geen smaak, weeral een les geleerd.

Dan voor 5 man 20 Gamba's op de plancha gesmeten in 2 sessies en er waren die niet konden tellen, 20 gedeeld door 5 = 6  :-O

Nog nooit zulke sappige hemelse Gamba's gegeten, zelfs niet in Spanje.
Was een gevecht vanaf ze op tafel werden gezet.

Dan was het kippetje 87? kerntemperatuur en kwam deze op tafel, de gasten liep de zever al uit hun bek.
Ik dacht dat er wel voor vandaag wat overschot zou zijn maar dat was verkeerd gedacht.

Weer een gevecht voor dat kippetje, het leek wel The Croods..............................

Heb zelf amper een schelletje borstvlees snel kunnen weggraaien.

Nog nooit zulke lekkere sappige kip gegeten, de billen eters waren verrukt en hadden dit nog nog nooit gegeten, perfect gegaard.

Dan het karkas, dat heb ik in stukken geknipt en vrouwlief en der moeder hebben dit samen afgekloven, was me dat een zicht, uitgehongerde wolven zijn der niks tegen.

Dan als toetje geschilde appeltjes en ontdaan van het klokhuis op een alu schaaltje met goede boter, suiker en kaneel, voor mij puur, mag geen suiker eten, omwikkeld met alufolie.
20 minuten op 220? en ze waren hemels, had er 2.5 per man voorzien, weer een gevecht......................
Het mijne puur zonder suiker was zoet genoeg.
Er waren 2 gulzigaards die hun gehemelte verbrand hebben aan de hete caramel  :D

Krijg foto niet rechtgezet!?
jfxh6v.jpg


2jcednb.jpg


2di26mt.jpg


vdd5hz.jpg


25zqxck.jpg

 
mooi verslag en ziet dr lekker uit
ergens gelezen dat de Mechelse koekoek is toch de braad kip der kippen.?

proficiat met je tok
 
AV zei:
mooi verslag en ziet dr lekker uit
ergens gelezen dat de Mechelse koekoek is toch de braad kip der kippen.?

proficiat met je tok

Dank U, maar een Bresse kip is nog lekkerder, maar vind ze maar, heb ze vroeger nog zelf gekweekt.

Ga vandaag een draaispit bestellen en der ligt een speenvarken ruggetje in de diepvries, volgende experiment.
En kreeft wil ik ook zeker eens proberen.
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Lekker kippetje!
En gefeliciteerd met je Tok
 
Lekker kippetje!
 
Gratz met tokkie!
 
Lekker! En gefeli met je tokkie!
 
Lekker chickie hoor en welkom bij de tokkies!
 
Terug
Bovenaan Onderaan