BasBQ
Beef en Steak

Mijn 1e PP

 
 
 
 

A3aan84

Pitmaster
Berichten
526
Goedenavond,

Morgen viert m'n Pa z'n verjaardag. Ik zeg mooie gelegenheid om m'n eerste PP Klaar te maken.
Hoop dat het lukt en zo de hele familie bekend te maken met PP. Ik heb vrijdag al drie procureurs besteld bij de slager en heb ze vanmiddag opgehaald.

Foto-NCIF63B7-D.jpg


Ik ga voor het wedstrijd recept van Noskos. http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html

Dus heb ze ge?njecteerd en in de rub gezet om morgen te beginnen rond een uurtje of 11.

Foto-6OAZA4QR-D.jpg


De rub die ik gebruikt heb is van Sweet rub o'mine

Foto-4JQHIVZI-D.jpg


Ze zijn inmiddels ingepakt en liggen in de koelkast.

Foto-X7CZT8NM-D.jpg


Ik heb ook alvast koolsla gemaakt via het recept van KFC (gevonden op youtube)

Foto-FUTTZISY-D.jpg


 
Wordt vast een knaller. Ben ook heel nieuwsgierig hoe je rub bevalt. Zelf ook wel eens naar deze gekeken. Maar tot nu toe eigenlijk alleen zelf gemixte versies gebruikt.
 
Succes morgen gaat helemaal goedkomen
 
Ik weet niet hoe laat je wilt eten, maar weet dat als je pas rond 11 uur begint het met gemak 21.00 wordt voor ze klaar zijn. Negen uren op de BBQ en nog een uur rusten heb ik zeker nodig voor 2.5-3kg volgens Noskos' zijn wedstrijdrecept.
 
Ja klopt ik had er rekening mee gehouden. We willen de broodjes om kwart voor tien klaar hebben. Misschien begin ik wel een uurtje eerder om wat tegenslag te kunnen op vangen. Het is makkelijk warm te houden toch? Iniedergeval bedankt voor het meedenken.
 
Het is makkelijk drie uur warm te houden in folie en daarom heen oude slaapzak/dekens of in een "koelbox". Ik heb zelf een koelboxje bij de action gekocht speciaal om m'n pp warm te houden. Gewoon zo'n kleine blauwe; Passen drie procureurs in.
 
Adriaan, dat gaat helemaal goed komen. Ik zou een uurtje eerder beginnen dan heb je wat spelling.
 
Het begin is in ieder geval goed!! succes :p
 
Ben om 10 uur gestart met de bbq aansteken via de Minion Methode. Met het holle blikje in het midden en daar dan een paar brandende kooltjes in en het blikje eruit trekken.
Foto-MJ4Y46GX-D.jpg

Foto-GXMU6EKC-D.jpg


Uiteindelijk half elf gestart met een bak water onderin. Had gister al getest of het erin zou passen en dat lukte maar ze zijn toch wat uitgezet door de injectie. Dus ik moest wat krammetjes fabriceren van metalen montage lint om het vlees van elkaar en van de kant af te houden.

Foto-BQYMUSAT-D.jpg

Foto-KWSJOJHU-D.jpg



 
Heb trouwens een als rookhout kersen, beuken en wat snippers die ik van rook en vuur heb gehad gebuikt.
 
zo, das proppen, maar als het past dan past het. Succes iig.
 
Veel succes vandaag!
Hoe gaat ie?
Goed op temperatuur te houden?
 
Succes met de pork ziet er geinig uit zo'n kleine WSM.
 
Ik denk dat als je in de winkel vertelt dat je een bbq zoekt om in ??n keer zo'n 10 kilo vlees te gaan roken, dat ze je dan wel wat raar nakijken als je met zo'n Smokey Joe de deur uit loopt ;D
Die ouwe McGyver had het niet beter kunnen verzinnen, zeg maar.

Mooi!
 
De glaze is opgewarmd  ;)

Foto-TI4FR6WR-D.jpg
 
Miep, de temperatuur is goed op pijl te houden. Kan hem makkelijk op 120/125 graden C houden met een uur niets te stellen. heb voor de zekerheid kooltjes en rookhout bijgevuld tijdens het insmeren. 

Foto-6ZW73JXC-D.jpg

Foto-ICQZAMDJ-D.jpg

Foto-QR7APEHB-D.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan