BasBQ
Beef en Steak

Mexican diner. (met een rommelige uitvoering)

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.662
Ik had me een diner uitgedacht met mexicaanse invloeden. Helaas is eea letterlijk in de wind komen te staan, met een rommelig resultaat.
Helaas ontbreken enkele foto's van de bordjes.
Een middag en avond met verbeterpuntjes. De gasten hebben echter alles op gegeten en gedronken ( op 1 partje cornbread na)...en waren tevreden.

Gerechten:

- Cornbread met jalapeno, spekjes, maiskorrels
- Huevos Rangeros
- Pico di Gallo
- Kalfsmuis met mexicaanse rub.
- Gegrilde groenten

Cornbread.

Ik had adv de diverse filmpjes en recepten de baktijd op 30' geschat. Werden 55 min op 200 C. met platesetter en pizzasteen.
Kreeg hem net niet geheel los van de skillet. Volgende keer een bakpapiertje erin.

IMG_4917.jpg


IMG_4921.jpg


Huevos Rancheros als tussengerecht.
Op de W57. Temp. op 200 C. Q ivm de wind moeten verzetten. Eitjes wilden niet stollen, kolenbak uit.....:unsure: :cautious:
Op smaak gebracht met een plakje spek onder het ei, spaanse peper en knoffie. Gerookt met cederhout.
Wilden eerst niet garen, vervolgens net te lang gelegen. Eigeel aan de droge kant.... volgende keer beter.

IMG_4923.jpg


IMG_4924.jpg


Kalfsmuis.
Vorige week bij de Sligro in de aanbieding, dus hopla in het karretje. 1kg muisje
Gerubd met een mexicaanse kruidenmix. Daarna indirect op 100 C. voor de duur van 1h 20 min. langzaam gegaard tot een kern van 52 - 53 C. Vlees was op enkele plaatsen steviger van bite. Over het algemeen mals.

IMG_4915.jpg
IMG_4916.jpg
IMG_4922.jpg
IMG_4925.jpg
IMG_4929.jpg


Gegrilde groenten.
Ondanks het feit dat de zon gisteren weer een noordelijke declinatie kreeg, werd het weer donker.
De Weber uit de wind gehaald en nog stel wat groentjes voor bij de kalfsmuis gegrild.

IMG_4926.jpg
IMG_4927.jpg


Bedankt voor het lezen..........
 
Ik snap jou gasten wel, dat ziet er toch heerlijk uit.

Cornbread moet ik ook eens gaan proberen.
 
lekker hoor
ik had die lekkere mole verwacht eerlijk gezegd, maar dit is ook niet verkeerd.
trouwens weer eens gaan maken, die mole. man, wat is die lekker
 
Ondanks een aantal verbeterpunten die je benoemd, vind ik het zeer smakelijk uitzien!
 
lekker hoor
ik had die lekkere mole verwacht eerlijk gezegd, maar dit is ook niet verkeerd.
trouwens weer eens gaan maken, die mole. man, wat is die lekker

Ja, aan die mole heb ik ook nog zitten denken. 🤪😋. Wat voor komendee week.
 
Dat is een mooie maaltijd geworden zeg. Mexicaans blijft hier ook altijd favoriet. Altijd feest
 
Vind er niks rommeligs aan, wel erg lekker. Die kalfsmuis wil ik ook wel eens proberen.
 
Kalfsmuis gaat hier op de lijst!! Thanks voor het delen. Ziet er heerlijk uit allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan