BasBQ
Beef en Steak

Mexicaanse Carnita’s ala pulled pork.

Van Lieverlee

Vuurmaker
Berichten
51
Het geheel ik hier ga bespreken is een samenraapsel van verschillende recepten uit mijn Mexicaanse kookboek en bronnen van het internet.

Wij hadden uit een bbq vleespakket nog 400g procureur liggen. Dus dan denk ik gelijk pulled pork! Best een kleine hoeveelheid maar door ze samen te binden ging het eigenlijk best goed.

Omdat ik best fan ben van de Mexicaanse keuken wilde ik eens proberen carnitas te maken. Normaal wordt het vlees hierbij in reuzel bereid, maar ik dacht dat dat met pulled pork ook goed moet smaken.

De rub heb ik een Mexicaans tintje gegeven door een basic rub te maken met daarbij flink wat gerookte paprika. En naast suiker, chilli en zout, knoflook- en ui poeder (basic rub), heb ik er komijn, oregano en een snufje kaneel bij gedaan.
Verder gewoon bereiden als pulled pork. Ik pak mijn vlees bij 68 graden in dus ik heb het niet geïnjecteerd zoals ik sommige zie doen. Het vlees heeft er tot 99 graden kerntemperatuur op gelegen, ik wilde hem eigenlijk nog iets warmer om hem nog malser te krijgen maar wilde ook niet te laat eten.

Als toppings hadden we guacamole, pico de gallo en ‘pickeled red onions’ (zeer lekker om zelf te maken!).

Belangrijk is om het vlees na een uur of langer te hebben gerust, om het krokant op te bakken.
906EF074-E081-4682-8ACD-893DFBA0F701.jpeg

Om van de tortilla’s een soort van taco schelpen te maken bleek het Ikea rib rekje ook zeer handig.
1EA66AD8-E753-4BF7-820E-1D463AF3BA8B.jpeg

Een lekker biertje en nachos on the side.
09D974AA-3907-4BAF-9114-3DF109B8092B.jpeg
En dan neme men een schepje van iedere topping en een goede schep vlees en eet smakelijk!
19CED186-9891-48D2-8A54-C50C6FF2A13D.jpeg
 
Dat is een mooi samenraapsel!Lekkerrrr (y)
 
Verplaatst naar High & Fast, het recepten onderdeel is uitsluitend voor recepten, zie daarvoor de huisregels in dat topic.
 
Dat ziet er goed uit. Mexicaans mag ik graag eten. Top.
 
Heerlijk zeg. Zet ik op mijn lijstje!
 
Verplaatst naar High & Fast, het recepten onderdeel is uitsluitend voor recepten, zie daarvoor de huisregels in dat topic.
Low & slow zou beter zijn. Heb de pulledpork toch echt wel een volle middag op de bbq gehad 😉. Heb het alleen even opgebakken om het mooi krokant te krijgen.
 
Maar je hebt alleen maar foto’s van het opbakken in de pan en het opwarmen van je tacoschelpen in je draadje gebruikt

Low & slow zou beter zijn. Heb de pulledpork toch echt wel een volle middag op de bbq gehad . Heb het alleen even opgebakken om het mooi krokant te krijgen.
 
Klopt, maar het meeste tijd is toch in het bereiden van de pulled pork gaan zitten. Maar goed, mij smaakte het prima. Ik laat het aan de experts waar het het best tot zijn recht komt
 
Terug
Bovenaan Onderaan