Beste bbq collega's,
Een paar keer per jaar nodigen wij vrienden en kennissen uit om eens lekkers te komen eten.
Gewoon voor de gezelligheid en soms ook als verjaardagscadeau omdat we anders niet weten wat we moeten geven....
Vorige week zouden we iets lekker gaan maken voor mijn ouders en mijn broertje.
En aangezien zij al vaker zijn blijven eten, hadden we het idee om eens een beetje de Mexicaanse richting in te slaan.
Picanha, spare ribs, pulled pork, Dan Bras saté; veel hebben ze al mogen proeven.
In de loop van de tijd heb ik hier verschrikkelijk lekkere gerechten voorbij zien komen waarvan er ook al eens gemaakt zijn.
Nu was het idee om deze allemaal samen te voegen tot 1 maaltijd.
Als basis is gekozen voor het gerecht van @Peter64 , Mexicaanse mole met chocolade.
www.bbqgenootschap.nl
Hierbij hebben we de overheerlijk Pico de Gallo van @Ewald gemaakt.
www.bbqgenootschap.nl
Als voorafje hadden we wraps met guacamole avocado vulling (geen foto's helaas, dus niet gebeurt)
Als dessert (niet zo Mexicaans maar wel heel lekker) een gegrilde cake met ijs.
En uiteraard een paar desperado biertjes voor de nodige hydratatie.
De pic's
De chocolade saus volgens Peter64
Een dag ervoor gemaakt. Sauzen en marinades MOET je eigenlijk (bijna) altijd een dag ervoor maken. De smaken zijn dan veel beter.
De Pico de Gallo van Ewald
In de ochtend gemaakt zodat smaken lekker konden settelen
En hier gaan de kippendijen op het rooster, indirect tot een kern van ca 72 graden
Kipjes een dag van te voren al in een eigen gemaakte rub gezet
En na een rustig uurtje roken en een paar biertje verder
De bordjes opmaken
En voilà
Eerst zouden we buiten eten, maar vanwege de warmte en wat vervelende wespen snel naar binnen verhuist
En uiteraard het dessert nog
Allememaggies wat was dit een heerlijke maaltijd.
De smaken die smaken die samenkomen zijn werkelijk fantastisch.
Een lekker fris (zoetig) biertje erbij maakt het helemaal af.
Het dessert was ook weer heerlijk. Simpel, snel en een lekkere reset voor je smaakpapillen
Dank voor het kijken
Rick
Een paar keer per jaar nodigen wij vrienden en kennissen uit om eens lekkers te komen eten.
Gewoon voor de gezelligheid en soms ook als verjaardagscadeau omdat we anders niet weten wat we moeten geven....
Vorige week zouden we iets lekker gaan maken voor mijn ouders en mijn broertje.
En aangezien zij al vaker zijn blijven eten, hadden we het idee om eens een beetje de Mexicaanse richting in te slaan.
Picanha, spare ribs, pulled pork, Dan Bras saté; veel hebben ze al mogen proeven.
In de loop van de tijd heb ik hier verschrikkelijk lekkere gerechten voorbij zien komen waarvan er ook al eens gemaakt zijn.
Nu was het idee om deze allemaal samen te voegen tot 1 maaltijd.
Als basis is gekozen voor het gerecht van @Peter64 , Mexicaanse mole met chocolade.
Fotowedstrijd april. Pollo con molé poblano
Wie verzint zich een onderwerp om iets met chocolade van de Q te maken. Ik kom dan niet verder als toetjes en koekjes. Laat ik nou met beide, behalve opeten, geen enkele feeling hebben. Dan toch maar eens gaan googlen. Kom ik een recept tegen van kip in chocolade saus. Wie verzint zich dat nu...

Saus: Pico de Gallo
Pico de Gallo is een Mexicaanse relish-achtige saus op basis van Tomaat en Ui, de saus wordt vaak op smaak gebracht met jalapeno peper, limoensap, peterselie en zout. De ingrediënten hebben dezelfde kleuren als de Mexicaanse vlag. Erg lekker op/bij een rundersteak, zoals Entrecote, Ribeye...

Als voorafje hadden we wraps met guacamole avocado vulling (geen foto's helaas, dus niet gebeurt)

Als dessert (niet zo Mexicaans maar wel heel lekker) een gegrilde cake met ijs.
En uiteraard een paar desperado biertjes voor de nodige hydratatie.
De pic's
De chocolade saus volgens Peter64
Een dag ervoor gemaakt. Sauzen en marinades MOET je eigenlijk (bijna) altijd een dag ervoor maken. De smaken zijn dan veel beter.
De Pico de Gallo van Ewald
In de ochtend gemaakt zodat smaken lekker konden settelen
En hier gaan de kippendijen op het rooster, indirect tot een kern van ca 72 graden
Kipjes een dag van te voren al in een eigen gemaakte rub gezet
En na een rustig uurtje roken en een paar biertje verder
De bordjes opmaken
En voilà
Eerst zouden we buiten eten, maar vanwege de warmte en wat vervelende wespen snel naar binnen verhuist
En uiteraard het dessert nog
Allememaggies wat was dit een heerlijke maaltijd.
De smaken die smaken die samenkomen zijn werkelijk fantastisch.
Een lekker fris (zoetig) biertje erbij maakt het helemaal af.
Het dessert was ook weer heerlijk. Simpel, snel en een lekkere reset voor je smaakpapillen
Dank voor het kijken
Rick