Beef en Steak

Metalen borstels

MidVe

Pitmaster
Even een vraag voor mijn mede forummers. Ik gebruik al jaren metalen borstels om mijn (voorverwarmde) roosters schoon te maken.

Nu krijgt mijn echtgenote de afgelopen maanden regelmatig filmpjes op haar socials (bijzonder die algoritmes) van, met name, Amerikaanse artsen die hiertegen waarschuwen omdat ze vaak mensen moeten behandelen die voedsel met metaalsplintets hebben gegeten.

Denk ik er te gemakkelijk over wanneer ik denk dat dat allemaal wel meevalt?

Dan zou er dus metaal moeten loskomen van uw borstel, dat zou dan aan uw rooster moeten blijven hangen, er de volgende keer als je het rooster gaat gebruiken er nog steeds opzitten en ook nog eens op uw eten moeten terechtkomen, tja ???

Als je het niet vertrouwd kan je na het schoonborstelen even vlug met een doekje over het rooster gaan.

Dan zou er dus metaal moeten loskomen van uw borstel, dat zou dan aan uw rooster moeten blijven hangen, er de volgende keer als je het rooster gaat gebruiken er nog steeds opzitten en ook nog eens op uw eten moeten terechtkomen, tja ???

Als je het niet vertrouwd kan je na het schoonborstelen even vlug met een doekje over het rooster gaan.
Dat dus..
Een doekje vind ik altijd een goed idee. Dan poets je de los geborstelde zaken ook echt weg. Dat is in ieder geval hoe ik het altijd doe.

Maar ik heb wel eens een staalborstel gezien waar de metalen draadjes uitvielen..dus helemaal ongelijk zullen die artsen niet zijn..

Borstelen, afvegen en voor gebruik ff met een keukenpapier met olie afvegen.
Ik zaal niet zeggen dat een staaldraadje dit niet over kan blijven, maar de kans is klein

En ja, nepnieuws is in de de bananenrepubliek van Trump de nieuwe waarheid.
Tevens is de claimcultuur daar enorm goed "ontwikkeld"

Dit is hier al meerdere malen aan bod gekomen.

Ik gebruik het nog wel, heb ook van die ringen geprobeerd etc, maar die zijn snel stuk. Nu gebruik ik eentje van rösle met vervangbare kop. En 1x per jaar vervang ik de kop gewoon. Maar dat terzijde. Na het poetsen even met een doekje met olie erover gaan zou het probleem moeten oplossen. En dat is al op voorwaarde dat er wat blijft hangen

Je kan ook bijvoorbeeld je rooster gewoon in het gras leggen in de avond en de ochtend nadien met krantenpapier ofzo schoonmaken en hij is dan wel proper.

Maar met een doekje met wat olie op en je zit voor 99,9999999999% safe. Zeg nooit nooit uiteraard. Het zou nog altijd wel kunnen, neem nu bijvoorbeeld zo een gbs rooster van weber. Leuk dingen, dat wet, maar daar zijn dus extra mogelijkheden waar iets vast zou kunnen zitten. Als je een gewoon vlak rooster hebt, dan is de kans heel klein dat er van die borstel wat zal achterblijven. En ik denk dat daar grotendeels het probleem zit, dat er ergens wat vast is blijven zitten ofzo. Maar dan nog met een doekje erover zou er niks mogen overblijven

Dit is hier al meerdere malen aan bod gekomen.

Ik gebruik het nog wel, heb ook van die ringen geprobeerd etc, maar die zijn snel stuk. Nu gebruik ik eentje van rösle met vervangbare kop. En 1x per jaar vervang ik de kop gewoon. Maar dat terzijde. Na het poetsen even met een doekje met olie erover gaan zou het probleem moeten oplossen. En dat is al op voorwaarde dat er wat blijft hangen

Je kan ook bijvoorbeeld je rooster gewoon in het gras leggen in de avond en de ochtend nadien met krantenpapier ofzo schoonmaken en hij is dan wel proper.

Maar met een doekje met wat olie op en je zit voor 99,9999999999% safe. Zeg nooit nooit uiteraard. Het zou nog altijd wel kunnen, neem nu bijvoorbeeld zo een gbs rooster van weber. Leuk dingen, dat wet, maar daar zijn dus extra mogelijkheden waar iets vast zou kunnen zitten. Als je een gewoon vlak rooster hebt, dan is de kans heel klein dat er van die borstel wat zal achterblijven. En ik denk dat daar grotendeels het probleem zit, dat er ergens wat vast is blijven zitten ofzo. Maar dan nog met een doekje erover zou er niks mogen overblijven
Excuses, ik had inderdaad niet in het archief gezocht naar dit onderwerp. Dank voor het meedenken iedereen. Zal er voor de zekerheid in ieder geval altijd nog even een doekje overheen halen

Terug
Bovenaan Onderaan