Hoi bbq collega's.
De laatste tijd ge?nspireerd geraakt om eens lekkere sat? te maken.
Eerlijk gezegd was ik erg nieuwsgierig naar DanBras zijn sat? na alle lovende comments bij zijn recept.
Kip dijen gehaald en de marinade volgens recept.
Omdat ik er van overtuigd was dat het erg lekker moest zijn gewoon 2 kilo kip dijen in de marinade.
1. Omdat je van lekkere dingen veel van eet B-)
2. we het geen probleem vinden de volgende dag dit nogmaals te eten
3. Mijn broertje (waar ik vandaag naar toe ging) dit ook wel lust
Kip in blokjes 48 uur in de marinade, daarna afgelopen zaterdag 30 minuten indirect bij 150-200 graden en vervolgens even grillen.
Ondertussen een eenvoudige maar lekkere nasi gemaakt. Ui, knoflook, bolletje trassi, lente ui, prei en een bakje bacon.
Hieronder de foto's
2 flinke schalen. Best veel B-)

Na 48 uur uit de marinade.

Op de q, indirect.

Klaar
Die geur! Man man man

Op het bordje

Wat vonden we ervan?
Tja, hoe moet ik dat verwoorden...........
GEEF DANBRAS EEN STANDBEELD
Wat is dit een heerlijke sat?
1 nadeel: ook sat? in een restaurant bestellen gaat waarschijnlijk tegenvallen. Net als ribs, burgers, enzovoort.
Uiteraard vandaag ook weer van gegeten.
En mijn broertje? Hij heeft al enkele reizen naar de Aziatische landen gemaakt (een kenner zou je zeggen) en waande zich tijdens het eten van een sat? in de hemel.
Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat hij ook serieus gaat bbq-en
Bedankt voor het kijken.
Rick
De laatste tijd ge?nspireerd geraakt om eens lekkere sat? te maken.
Eerlijk gezegd was ik erg nieuwsgierig naar DanBras zijn sat? na alle lovende comments bij zijn recept.
Kip dijen gehaald en de marinade volgens recept.
Omdat ik er van overtuigd was dat het erg lekker moest zijn gewoon 2 kilo kip dijen in de marinade.
1. Omdat je van lekkere dingen veel van eet B-)
2. we het geen probleem vinden de volgende dag dit nogmaals te eten

3. Mijn broertje (waar ik vandaag naar toe ging) dit ook wel lust

Kip in blokjes 48 uur in de marinade, daarna afgelopen zaterdag 30 minuten indirect bij 150-200 graden en vervolgens even grillen.
Ondertussen een eenvoudige maar lekkere nasi gemaakt. Ui, knoflook, bolletje trassi, lente ui, prei en een bakje bacon.
Hieronder de foto's
2 flinke schalen. Best veel B-)

Na 48 uur uit de marinade.

Op de q, indirect.

Klaar

Op het bordje

Wat vonden we ervan?
Tja, hoe moet ik dat verwoorden...........
GEEF DANBRAS EEN STANDBEELD
Wat is dit een heerlijke sat?
1 nadeel: ook sat? in een restaurant bestellen gaat waarschijnlijk tegenvallen. Net als ribs, burgers, enzovoort.
Uiteraard vandaag ook weer van gegeten.
En mijn broertje? Hij heeft al enkele reizen naar de Aziatische landen gemaakt (een kenner zou je zeggen) en waande zich tijdens het eten van een sat? in de hemel.
Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat hij ook serieus gaat bbq-en

Bedankt voor het kijken.
Rick