BasBQ
Beef en Steak

Meerdere roosters/niveaus in Weber

Visca

Kooltjesharker
Berichten
124
Goedemorgen,

Een tijd terug heb ik zalm koud gerookt in mijn Weber (57 cm doorsnee). Dit was enorm geslaagd en iedereen die het heeft mogen proeven was lyrisch. Ik wil voor kerst daarom opnieuw zalm gaan roken, voor het voorgerecht. Echter was het de vorige keer zo snel op dat ik nu gelijk een grote hoeveelheid wil gaan roken, namelijk drie zalmzijdes. Dit zal niet op één rooster passen aangezien één zalmzijde in de lengte al te lang was en doormidden gesneden al meer dan 50% van het rooster innam.

Weet iemand van jullie een goede manier om meerdere niveaus te creëren in de Weber zodat je (veel) meer kwijt kan? Ik heb wel wat roosters gezien die je er bovenop kan zetten maar die vond ik allemaal nog best duur (meer dan €50,- voor iets wat ik verder nauwelijks ga gebruiken vind ik wat duur), dus ik ben benieuwd of er andere, creatieve, oplossingen zijn? Of heb ik niet goed gezocht en zijn er goedkopere alternatieven voor het rooster wat ik zag?

Ik hoor het graag!
 
Gezien het feit dat je ze voor koud roken op de gaat gebruiken kan je alles gebruiken. Timmer wat met kippengaas in elkaar, koop een Ikea braadslee of het goedkoopste rekje dat aan je formaat voldoet en verhoog deze door er houten balkjes, bakstenen, of piepschuim (mjah, zou ik niet doen, maar het zou moeten kunnen) onder te leggen zodat je andere zalm er netjes onder ligt.
 
Gezien het feit dat je ze voor koud roken op de gaat gebruiken kan je alles gebruiken. Timmer wat met kippengaas in elkaar, koop een Ikea braadslee of het goedkoopste rekje dat aan je formaat voldoet en verhoog deze door er houten balkjes, bakstenen, of piepschuim (mjah, zou ik niet doen, maar het zou moeten kunnen) onder te leggen zodat je andere zalm er netjes onder ligt.
Ja dat is natuurlijk helemaal waar. Maar eens naar kijken inderdaad! Stiekem hoop ik, met het oog op efficiënt gebruik van de beschikbare ruimte, dat er een goedkoop rond verhoogd rooster bestaat die precies goed past in een 57cm Weber ;) Zou met drie zalmzijdes nog wel eens druk kunnen worden in de weber namelijk!
 
Ik heb zo al een paar keer rekjes van een magnetron gebruikt om meer oppervlakte te krijgen.

die ronde met pootjes eronder
 
als je een grote kartonnen doos hebt kan je die ook altijd gebruiken als je Q te klein is.

Een ring van een olievat van 217 liter past ook perfect op een 57.
 
Je zou dit kunnen proberen, ik was hier zelf erg tevreden over. Relatief goedkoop ook:

DSC01936bsr3-453x177.JPG


http://www.bluesmoke-bbq.nl/037splitgrill/juanchos_dubbel_grill.php
 
Terug
Bovenaan Onderaan