BasBQ
Beef en Steak

Meatball Onion Bombs

Gisteravond maar eens een run gedaan. Heb nog even geen tijd gevonden om de foto's te uploaden zodat ik ze kan posten.

Ik heb dezelfde ingredi?nten en bereidingswijze (+/- 1 uur op 170 graden C indirect) gebruikt, maar ze zagen er bij lange na niet zo smakelijk uit als bij jou Roadkill  :( Het spek was behoorlijk gekrompen en hing alle kanten op waardoor de uiteinden krokant waren geworden. Terwijl de uienschil die om de ballen zat juist heel zacht was en daardoor niet lekker  :-S

De bal zelf was trouwens wel erg lekker.

Enig idee wat ik fout heb gedaan? Temperatuur toch te hoog, of juist te laag?
 
Ik heb de ballen bereid op een weber, ben hierbij uit gegaan van de thermometer in het deksel. De temperatuur op het rooster zelf kan daardoor verschillen. Zie dat jij een "ei" hebt, misschien dat daar het verschil zit?
Het was voor mij ook de eerste keer en ben daarom een beetje op het gevoel afgegaan, toen ze er na een uur lekker uitzagen heb ik de kerntemperatuur gemeten, als die goed is kan er weinig fout gaan denk ik.
 
Die gaan we hier ook eens maken. Zien er super gezellig uit.
 
Mr. Orange zei:
Enig idee wat ik fout heb gedaan? Temperatuur toch te hoog, of juist te laag?

Mr Orange, als ik zo vrij mag zijn me er mee te bemoeien... ik zou lekker rond de 110-120 ?C roostertemperatuur gaan zitten, low and slow, dat is bij MOINKS
ook altijd goed voor lekker zachtjes gegaard gehakt en niet al te te verknetterd spek. Eventueel met een kern temperatuur continue meten (Fantast is prima
voor low and slow) en bij kern vanaf 72?C afhalen en smullen maar!

Mooi gerechtje Roadkill, ziet er prachtig en feestelijk uit!
 
Sander72 zei:
Mr. Orange zei:
Enig idee wat ik fout heb gedaan? Temperatuur toch te hoog, of juist te laag?

Mr Orange, als ik zo vrij mag zijn me er mee te bemoeien... ik zou lekker rond de 110-120 ?C roostertemperatuur gaan zitten, low and slow, dat is bij MOINKS
ook altijd goed voor lekker zachtjes gegaard gehakt en niet al te te verknetterd spek. Eventueel met een kern temperatuur continue meten (Fantast is prima
voor low and slow) en bij kern vanaf 72?C afhalen en smullen maar!

Mooi gerechtje Roadkill, ziet er prachtig en feestelijk uit!
Sander72, juist fijn dat jij en anderen zich ermee bemoeien  Moet nog veel leren, dus alle tips zijn welkom.

Ik zal de volgende keer eens voor de rooster temperatuur gaan. Nog geen idee hoe ik die ga meten, want heb nog niet zo'n klipje voor op het rooster om mijn probe vast te zetten. Zijn die los verkrijgbaar?
 
De probe door een aardappel steken en die op het rooster leggen werkt ook
 
K
  w
    ij
      l
Wat een gaaf gerecht. Ga ik vanavond maken. Bedankt voor het delen.

Intussen 18.05 en de meatball onion bombs liggen in de rook :D
 
En alweer van de todo af  :D
Ze zijn echt heerlijk, helaas te weinig spek, dus ook maar 4 MOINK balls gemaakt




Spek lekker krokant


Dit gaan we vaker eten ;)
 
Bedankt voor dit recept, binnenkort ook eens klaarmaken. Ziet er zeer smakelijk uit!
 
Het heeft even geduurd, maar ook deze kan ik afvinken.







Echt een aanrader om bij een BBQ voor een grote groep mensen erbij te maken!
Smullen geblazen dit.
 
Op zoek naar inspiratie voor de BBQ vanavond kwam ik deze tegen. Tegelijk  stemmen voor vanuit het thuisfront.
Dus zo meteen maar ingredienten in huis halen. Reuze benieuwd!

Heb er zin an! :p
 
 
Wij ook  ;)
 
Brecht zei:
Nou, bij deze dan!







En apart nog een paar boutjes erop!


Kortom...deze meatball onion bombs zijn een blijvertje!
En de bouten hebben we nog nooit zo lekker gegeten als deze. :)
 
mooie ballen, ga ik toch ook eens moeten maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan