BasBQ
Beef en Steak

Mastering The moinks

 

Jord

Kooltjesharker
Berichten
218
Vandaag weer mooi partijtje mogen cateren, onderdeel van menu was MOINKballs, 200 balletjes wel te verstaan :)

5659fe5e-76f7-9e5e.jpg


5659fe5e-7709-840b.jpg


5659fe5e-7717-aaa9.jpg
 
die komen goed uit dat beest van jou zo te zien  :)
 
Respect Jord!
 
Dat worden lekkere ballen, wel altijd met hoofdletters schrijven
 
Wel alle MOINKs op een stokkie :) Dat zijn er best wel veel.
 
Geweldig! Begin je al een beetje te wennen aan het apparaat? En is het makkelijk temperatuur regelen? (Zonder guru)
 
Jord de ballen Koning  :)
Daar heb je toch wel personeel voor h?, om al die ballen te draaien  ;)
Zie er goed uit op dat monster hoor.

De ballen h?
Mac
 
Temp regelen gaat super! Hij komt boven verwachting vlot op temperatuur en draait erg stabiel. Moet alleen in de gaten houden wanneer je hout moet bijvullen.
 
je zal er wel even mee moeten leren omgaan denk ik
 
Hout stoken lijkt me een totaal andere tak van sport, of valt dat mee?
 
???  :eek:
Jij hebt veel ballen.

Lekker hoor. :D
 
Ik zou willen dat ze bij ons op het werk een keer zo'n catering gingen regelen  :p
(muv mijn kleine collega clubje dit regel ik nog steeds zelf  ::) )
 
Hout stoken is wel een vak apart, het constant houden van de temperatuur, het juist stoken om roet te voorkomen en een balans van rooksmaalk vergen de nodige oefenening.

Je pit leren kennen is ook essentieel. Iedere pit kookt weer anders, ze hebben hun eigen karakteristieken als hot spots en temp verloop. Is een kwestie van uren maken, dan weet je op een gegeven moment wel wat je waar, hoe lang en op welke temp je wilt werken.

Offsets, en dan met name de grotere jongens, zijn dus niet het makkelijkst om mee te werken. Maar de look, de capaciteit en het echt fikkie stoken maken het voor mij de pit of choice :)
 
Snotdorie Jord, als het zo door gaat heb je straks nog een grotere smoker nodig. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan