BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt kamado inwijden - pulled pork

 
 

EFFEX

Sprokkelaar
Berichten
42
Na mijn aanschaf van de kamado afgelopen vrijdag moest ik hem natuurlijk ook inwijden. Dat heb ik gedaan met de bereiding van een pulled wel op de "snelle" manier.

Dat begon natuurlijk met het aanbrengen vd rub op het vlees, hiervoor had ik dit keer een basis rub gebruikt.

Daarna de Q opgebouwd met kolen en rookhout en aangestoken en proceur erop gelegd.

Daarna begon het echte werk, temperatuurbeheersing. Ik had de thermometer tussen 118 en 127 ingesteld en ik moet zeggen dat dit aardig ging, ongelooflijk hoe lang hij een constante temperatuur kan vasthouden. Een keer zakte hij naar 115 om vervolgens door de correctie te stijgen naar 135...
Daarbuiten is hij aardig binnen de gestelde waarden gebleven.

Na 5 uur heb ik hem ingepakt en via de thermometer het vlees opgewarmd naar 90 graden. Uiteindelijk bij 93 graden het vlees van de BBQ gehaald en laten rusten.

De broodjes vielen in goede aarde bij de familie en er zijn flink wat broodjes opgegeten.

Al met al een mooi begin van het gebruik van de kamado.
0b2e755094e2a387ffe402a5491efd47.jpg
04b73eafd5f8d17a9fc001f33e3436ba.jpg
db6801c694fc4e9938b989a2980ff3f8.jpg
dcd71e5f968a08442926c91d0c7c6566.jpg
f2e104dcda8ce6adf07079bef7356ea5.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

 
Je Kamado ziet er nog zo mooi nieuw uit maar de eerste run is zo te zien prima verlopen lekker broodje PP ik zelf had er nog wat meer op gedaan  :) :D
 
Lekker hoor. Ik krijg hem donderdag. Heb er zin in.👍
 
Mooie eerste run, eens met picosuma dat het broodje wel wat meer vlees had mogen hebben  :D
 
Mooie eerste run.
Inderdaad, waarmee is aansluit op mijn voorganger, het brood is mi slechts een transport middel van bord naar de mond.
 
Goed bezig!
 
Lekker!
Welkom bij de knorries
 
Mooie maiden run!
 
De juiste manier om een nieuwe Q in te werken. PP ziet er geslaagd uit. Mooi hoor.
En het is echt fijn BBQ-en met een kamado. Low en Slow is vanaf nu echt relaxt. Geen temperatuur stres meer
 
Mooie inwijding van je BBQ en gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Een goed begin is het halve werk, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Gefeliciteerd met je Knorretje!

Enne, volgende keer minstens drie keer zoveel vlees op dat broodje hoor, dit is echt te karig... of hou je niet zo van vlees?  :D
 
Geniet van je knorretje!
Mooie run en mooie kamado zeg!

Sander72 zei:
Enne, volgende keer minstens drie keer zoveel vlees op dat broodje hoor, dit is echt te karig... of hou je niet zo van vlees?  :D
Dat viel mij ook al op, bij mij is de verhouding dan andersom hoor, veel PP weinig brood  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan