BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Ja barbecuexxl zelfde verhaalm die zouden er 84 krijgen en hebben 2weken terug al een KJ levering gehad. Maar shipment was toch weer vertraagd kregen ze door. Verwachten minimaal 2wk.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk

Geen idee waar je precies woont, maar je kan altijd wel eens horen bij Kamado Joe België. Kunt hem gewoon op FB een bericht sturen. Maar zag hem toen voor €899 bij vuur en rook staan met als pluspakket wat houtskool en toestanden. Waar ik hem kocht was het €1095 incl pluspakket ter waarde van €168 en dus afgeleverd, gemonteerd en opgestookt. Ok, financieel meer kwijt, maar je krijgt er ook wel wat voor. Mss dat Kamado NL ook zo werkt? Ik zie op hun site €875 en leverbaar vanaf week 30/31.
 
Hier nog 10 op voorraad. Even goed opletten wat betreft de beschikbaarheid. Wat ik zo’n beetje zie is dat de kamado’s per type per winkel worden geleverd. Het is niet zo dat als ze bij verkoper x pas in oktober komen dat voor de rest ook geld. Zo zag ik dat een verkoper al BJ3 op voorraad had terwijl mijne weer met een week werden uitgesteld. Wat ik begreep van de verkoper is dat ze per container te werk gaan met uitleveren naar de verkopers. Dus kijk ook vooral bij de kleinere en minder bekende shops.
 
beste bbq genootschappers

gister was het eindelijk zover. Mijn masterbuilt werd bezorgd. Binnen mum van tijd stond hij in elkaar.

de bbq toch aangestoken met een lekker stukje ribeye en courgette vanuit de moestuin. Plus een paar flesjes koud Bier 😀

Ik heb we de originele margrietschijf vervangen voor de top vent van kamado joe. Persoonlijk vind ik dit een geweldige toevoeging.
F5E1FB36-8D87-4DA8-BE26-F55F5476FC54.jpeg
C5939941-A1B9-45FD-82D0-573BF0E61785.jpeg
 
Laatst bewerkt:
beste bbq genootschappers

gister was het eindelijk zover. Mijn masterbuilt werd bezorgd. Binnen mum van tijd stond hij in elkaar.

de bbq toch aangestoken met een lekker stukje ribeye en courgette vanuit de moestuin. Plus een paar flesjes koud Bier 😀

Ik heb we de originele margrietschijf vervangen voor de top vent van kamado joe. Persoonlijk vind ik dit een geweldige toevoeging.
Bekijk bijlage 5513Bekijk bijlage 5514
Ziet er mooi uit.
Waar heb je die topvent gehaald?
 
Ik heb de topvent gekocht op deze website: https://www.barbecuexxl.nl/Kamado-Joe-Kontrol-Tower-Top-Vent

had hem vrij snel binnen. Vooral prettig met het openen van het deksel. Alles blijft op zijn plek :)
Ik heb er een klein split ringetje tussen gedraaid, daarna iets aangedraaid en ook de originele top blijft nu zonder problemen in positite staan. Zat ook te twijfelen, maar dit werkt erg goed voor de mensen die er problemen mee hebben. Maar die topvent is natuurlijk nog makkelijker.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Ik heb er een klein split ringetje tussen gedraaid, daarna iets aangedraaid en ook de originele top blijft nu zonder problemen in positite staan. Zat ook te twijfelen, maar dit werkt erg goed voor de mensen die er problemen mee hebben. Maar die topvent is natuurlijk nog makkelijker.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk

Ik heb de dag na levering de rondellen eraf gehaald en krom geplooid. Werkt perfect.
Maar als deze na een tijdje wat versleten is, schaf ik toch wel de topvent aan.
 
Die van mij is ook eindelijk binnen!!!
6e2d9c9e6f0965d8e65e34f8e43da8d7.jpg
e843a2ccd2b1293d5d335c3d8333895a.jpg


Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
9c7f08814b02087e22e572c98657dc26.jpg

Wat een mooie keuken.
Rechts, is dat een elektrisch kookpitje?

Zo zie ik een keuken wel ook voor me, maar dan met nog een medium of small kamado erbij :)
 
Wat een mooie keuken.
Rechts, is dat een elektrisch kookpitje?

Zo zie ik een keuken wel ook voor me, maar dan met nog een medium of small kamado erbij :)
Inductie 2 pits, werkt op normaal stroom, dus perfect. . Ben zelf ook erg content

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Inductie 2 pits, werkt op normaal stroom, dus perfect. . Ben zelf ook erg content

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk

Dat is wel makkelijk erbij en goed gevonden. Bij mij staat de kamado 3 stappen van de binnenkeuken, dus dat lukt nog wel. Naast de kamado staat een gasbbq met 4 bbq pitten en een gewoon kookpit er naast (nog nooit gebruikt omdat we geen potten en pannen voor gasvuur hebben :D ).
Als de gasbbq de geest geeft, komt er mss nog een kamado erbij. Blijkbaar handig als je L&S kookt en je H&F hapjes en/of voorgerecht wilt doen :D

In ieder geval een schitterende keuken. Mss dat ik ooit tijd vind tussen de verbouwingen door.
 
Dat is wel makkelijk erbij en goed gevonden. Bij mij staat de kamado 3 stappen van de binnenkeuken, dus dat lukt nog wel. Naast de kamado staat een gasbbq met 4 bbq pitten en een gewoon kookpit er naast (nog nooit gebruikt omdat we geen potten en pannen voor gasvuur hebben :D ).
Als de gasbbq de geest geeft, komt er mss nog een kamado erbij. Blijkbaar handig als je L&S kookt en je H&F hapjes en/of voorgerecht wilt doen :D

In ieder geval een schitterende keuken. Mss dat ik ooit tijd vind tussen de verbouwingen door.
Tijd moet je maken he, die ga je niet vinden. Prioriteiten stellen. Maar genoeg leuke speeltjes zo te horen!

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Tijd moet je maken he, die ga je niet vinden. Prioriteiten stellen. Maar genoeg leuke speeltjes zo te horen!

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk

Goesting is er wel, maar mevrouw wil eerst een nieuwe badkamer en nieuwe keuken ... binnen :)
 
Ziet er goed uit allemaal! Die van mij is ook binnen. Wat een beest van een apparaat vergeleken met Weber 57cm, prachtig ook.
Ik ga ook nog even aan de slag met split-ring of evt topvent kopen, goede tips. Ik had alleen in een review gelezen dat er condensvorming plaats kan vinden in die topvent en dat dat dan op je vlees druipt, gevolg: zwarte roetdruppels op je vlees.. maar het zal wel meevallen.
De deksel is trouwens best zwaar, maar ik vind het zelf niet storend. Meer lastig als ik m'n vriendin even aan het werk moet zetten om een en ander in de gaten te houden ;)
Volgend weekend maar eens aan de bak!
 
Ziet er goed uit allemaal! Die van mij is ook binnen. Wat een beest van een apparaat vergeleken met Weber 57cm, prachtig ook.
Ik ga ook nog even aan de slag met split-ring of evt topvent kopen, goede tips. Ik had alleen in een review gelezen dat er condensvorming plaats kan vinden in die topvent en dat dat dan op je vlees druipt, gevolg: zwarte roetdruppels op je vlees.. maar het zal wel meevallen.
De deksel is trouwens best zwaar, maar ik vind het zelf niet storend. Meer lastig als ik m'n vriendin even aan het werk moet zetten om een en ander in de gaten te houden ;)
Volgend weekend maar eens aan de bak!

Ik heb de KJ1 wat zo goed als hetzelfde is. Ik had geen split ringetjes liggen, dus gewoon de rondel gebogen en werkt perfect.
Deksel valt goed mee. Hetgeen de verkoper me mee gaf is bezoek altijd opmerkzaam te maken dat het toestel geen peepshow is. Hij heeft al meerdere gevallen gehad waar er stukken van kwamen. Bezoek wil ff piepen wat er op de rooster ligt en bij Het openen komt er dan een enorme hitte of stoom vrij waatdoor ze dan het deksel plots los laten en deze dan heel hard dicht valt.

Om die reden toch ook ff getwijfeld over de KJ2.
 
Terug
Bovenaan Onderaan