BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Net ook de d&c van kamadobbq besteld. Verwacht het zaterdag te ontvangen. Zodra het binnen is en getest laat ik jullie mijn ervaring wel weten. Dank allen voor het meedenken.
 
Gisteren mijn MB binnen gekregen! Wat een apparaat. Hij staat nu nog erg mooi te wezen. Gebruiken jullie een hoes voor jullie kanarie? Zo ja, welke is aan te raden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Na al jullie positieve reacties ben ik volledig overtuigd van de Masterbuilt. Zelf ben ik nog totaal onervaren wat bbqen betreft. Afgelopen week maar een beetje in de gaten gehouden of er nog interessante Black Friday deals waren. Nu kom ik net het volgende tegen. Een Joe Classic 2 voor 1090 euro.


Wat zeggen jullie, kiezen voor de Masterbuilt en later eventueel opties bijkopen. Of toch direct voor de classic 2 gaan.

(Overigens, die site levert niet aan Nederland. Heb al contact gehad. Het wordt dus dan ophalen of bij een kennis over de grens laten afleveren)

Dit is een koopje. Die zwarte Classic 2 is ook het enige model dat ook in het zwart te krijgen is van kamado joe. Als je deze gaat vergelijken met de masterbuilt, dan is de keuze zeer snel gemaakt.
Deze heeft de goede gasket, een goede topvent, en een scharnier dat de deksel traploos kan openen en sluiten zonder dat hij dicht valt. Daar dan nog het D&C bij. Ik zou van mijn hart een steen maken en direct voor deze Classic 2 gaan. Moest ik nu op het punt staan, hij was besteld. :D
 
Gisteren mijn MB binnen gekregen! Wat een apparaat. Hij staat nu nog erg mooi te wezen. Gebruiken jullie een hoes voor jullie kanarie? Zo ja, welke is aan te raden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb sinds maandag mijn KJ C1 binnen. Alle originele hoezen van Kamado Joe zijn uitverkocht. Na wat zoekwerk besloten voor de hoes van de Bastard te gaan: https://www.bbqexperiencecenter.nl/product/hoes-the-bastard/. Maat Large van dit type (the bastard heeft 2 type hoezen), gaat er goed over heen! Je krijgt er met black friday nog 15% korting op (alle beetjes helpen).
 
is de deflector trouwens als pizzasteen te gebruiken als je een aparte set deflectors hebt (2 halve)? Of heeft een pizzasteen een andere samenstelling van materialen? Iemand al eerder gebruikt als pizzasteen?
 
Originele deflector is perfect te gebruiken als pizza steen

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 Lite met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Ser
Ik heb sinds maandag mijn KJ C1 binnen. Alle originele hoezen van Kamado Joe zijn uitverkocht. Na wat zoekwerk besloten voor de hoes van de Bastard te gaan: https://www.bbqexperiencecenter.nl/product/hoes-the-bastard/. Maat Large van dit type (the bastard heeft 2 type hoezen), gaat er goed over heen! Je krijgt er met black friday nog 15% korting op (alle beetjes helpen).

Wat een goede tip! Blijft de hoes denk je goed zitten met een langdurige ferme wind?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Wat een goede tip! Blijft de hoes denk je goed zitten met een langdurige ferme wind?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat heb ik nog niet kunnen testen ;) maar er zit een koord waarmee je hem strak kan trekken onderin. Mijn gevoel zegt dat het wel goed zit.

20201126_075537.jpg


ik zie dat doordat het donker was vanochtend de foto wat vaag is, maar het geeft een goed beeld over hoe de hoes zit :)
 
Laatst bewerkt:
Heb net ook de d&c binnen van kamadobbq.nl.
Systeem voelt degelijk aan en het past ook goed. Voor nu dus een aanrader, maar moet het nog wel gebruiken.
 
Dit is een koopje. Die zwarte Classic 2 is ook het enige model dat ook in het zwart te krijgen is van kamado joe. Als je deze gaat vergelijken met de masterbuilt, dan is de keuze zeer snel gemaakt.
Deze heeft de goede gasket, een goede topvent, en een scharnier dat de deksel traploos kan openen en sluiten zonder dat hij dicht valt. Daar dan nog het D&C bij. Ik zou van mijn hart een steen maken en direct voor deze Classic 2 gaan. Moest ik nu op het punt staan, hij was besteld. :D

Bedankt voor de reacties. De kogel is door de kerk. Ik heb hem besteld en laat hem afleveren bij een kennis net over de grens.
Mede door de dit filmpje vanaf 2:30 de knoop door gehakt.
 
Alsjeblieft haha. Het lijkt erop dat ze iets kleiner zijn dan de originele deflector.

Hier ook een bavette op de planning :)
Klopt ze zijn kleiner omdat ze ook dieper zitten in het D&C in vergelijking met de originele houder, samen 36cm.


Verstuurd vanaf mijn Mi 9 Lite met Tapatalk
 
Klopt ze zijn kleiner omdat ze ook dieper zitten in het D&C in vergelijking met de originele houder, samen 36cm.


Verstuurd vanaf mijn Mi 9 Lite met Tapatalk

Bedankt, dat verklaart een boel. De betreffende winkel zit hier in het dorp dus ik zal eens een kijkje gaan nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan