Morgen ga ik wat black tiger garnalen op de Q leggen die ik samen met tagliatelle wil gaan serveren. Ik ben alleen mijn eigen marinade een beetje beu dus wil wat anders. Heeft iemand een mooi recept of idee?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mike v R zei:Kijk even in het recepten deel,Nosmo heeft een lekker recept geplaatst.
maussie1982 zei:Je doelt op die spiesjes met spek en zo? Ik heb reuze garnalen, niet echt om te spiesen ;-)
Mike v R zei:Kijk even in het recepten deel,Nosmo heeft een lekker recept geplaatst.
maussie1982 zei:Wordt nog moeilijk kiezen zo :-D Wat zou je met de tagliatelle doen Walter? Want ik kan niet echt een doorvertaling makrn van de marinade richting de tagliatelle.
Poetsertje zei:![]()
Waanzinnig lekkere BBQ Tijgergarnalen!!
Ingredi?nten:
12 grote (rauwe) Tijgergarnalen
2-3 teentjes knoflook
2 rode pepers zonder de zaadlijst, variatie van soort is hier uiteraard vrij!
2 stengels citroengras, ook verkrijgbaar in potje van Go Tan.
Verse geschilde gember (ongeveer 2,5 cm)
4-6 el olijfolie
Zeezout en vers gemalen peper
![]()
Voorbereiding
Bereiding Marinade:
Stamp knoflook, pepers, citroengras en gember fijn in een vijzel of keukenmachine.
Voeg hieraan geleidelijk olijfolie toe tot een grove pasta, zout en peper toevoegen.
Meng de pasta met de uitgelekte garnalen en laat deze tenminste 2 - 3 uur op een koele plek marineren.
![]()
Bereidingswijze
Rooster de garnalen 4-6 minuten (regelmatig keren) op de BBQ tot ze roze zijn en stevig aanvoelen. Let op! Rooster ze niet te lang!
Ik heb dit al lekker een paar keer gemaakt en ze zijn echt zalig.
En dan ben ik benieuwd waar je verse rauwe garnalen koopt...SilverFox zei:Waarom gaf het problemen bij diepvries garnalen?