BasBQ
Beef en Steak

Margrietschijven universeel ?

Ah, op die manier. Ik heb mijn topvent los staan, en ik kan hem dus draaien zodat de schijf blijft staan zoals bedoeld.

Dat is ook een oplossing. Ik laat hem liever vast staan, want geen idee of het goed is voor het vilt om er continu mee te draaien.
 
Als halve Nederlander, noem ik dat nog steeds een rondel :ROFLMAO:
Dat zijn de 2 ringetjes onder de schroef. Deze haal je eraf en buigt ze, bv. met 2 tangen of tussen de schroefbank als je die hebt. Dan komt er spanning op te staan en schuift het niet meer. Moet je wel wat kracht zetten om eraan te draaien, maar dat weegt niet op tegen het ongemak van dat dicht slaan.

Die spanning gaat er op een gegeven moment uit , beter een veerring erbij plaatsen
 
Die van de BGE past niet, die heeft een kleinere diameter.
De Kamado Joe topvent past wel, die heb ik er bij mijn broertje ook opgezet:
Bekijk bijlage 4720

Let wel dat er dan iets dikker vilt in moet, maar dat kan sowieso geen kwaad, want het standaard zwarte vilt is waardeloos.

De Smokeware Chimney Cap voor de Kamado Joe past ook op de Grill Guru (1+1=2).
Misschien een beetje late reactie op dit onderwerp, maar hoe bevalt deze top vent tot nu toe mbt de bekende issues? Heb je dat grill guru logo er op gelijmt/kit of zitten ze vast met schroefjes?
 
Tja, kortgezegd waardeloos. Dit was de oude van mijn Kamado Joe die onder garantie vervangen was i.v.m. loslatende coating.
Hij was beter dan die van de Grill Guru (dat vind ik persoonlijk echt een waardeloze topvent), maar we hebben hem weggegooid toen ook de coating aan de binnenkant af ging bladderen.
Ik ben ondertussen al met mijn 3e topvent op de Kamado Joe bezig, kan je wel raden hoe (on)tevreden ik erover ben.
Het logo heb ik er zelf opgeschroefd, die heb ik losgehaald van de Grill Guru topvent.

Bij de Grill Guru van mijn broertje hebben we ondertussen de Smokeware Chimney Cap geplaatst (maat Kamado Joe).
Kan ik iedereen aanraden, wat een fijne topvent. Over wel of niet mooi valt te discussiëren, maar zeer solide en erg fijn af te stellen.
 
Tja, kortgezegd waardeloos. Dit was de oude van mijn Kamado Joe die onder garantie vervangen was i.v.m. loslatende coating.
Hij was beter dan die van de Grill Guru (dat vind ik persoonlijk echt een waardeloze topvent), maar we hebben hem weggegooid toen ook de coating aan de binnenkant af ging bladderen.
Ik ben ondertussen al met mijn 3e topvent op de Kamado Joe bezig, kan je wel raden hoe (on)tevreden ik erover ben.
Het logo heb ik er zelf opgeschroefd, die heb ik losgehaald van de Grill Guru topvent.

Bij de Grill Guru van mijn broertje hebben we ondertussen de Smokeware Chimney Cap geplaatst (maat Kamado Joe).
Kan ik iedereen aanraden, wat een fijne topvent. Over wel of niet mooi valt te discussiëren, maar zeer solide en erg fijn af te stellen.
Toch handig zo'n forum om dit soort info uit te wisselen voordat je een miskoop doet. Ik wilde hem los kopen, maar weet dan niet of je de zelfde garantie krijgt. Het er moeten afhalen van de top part (chimney cap) lijkt mij alleen wat onhandig, maar heb er eerlijk gezegd weinig ervaring mee, wanneer je dit doet bij een kamado. Ben vooral benieuwd hoe snel je omhoog kan met de tempratuur door alleen de schuif te gebruiken. Bedankt voor jouw info! ik ga de chimney cap bestellen en het ondervinden 😁
 
Tja, kortgezegd waardeloos. Dit was de oude van mijn Kamado Joe die onder garantie vervangen was i.v.m. loslatende coating.
Hij was beter dan die van de Grill Guru (dat vind ik persoonlijk echt een waardeloze topvent), maar we hebben hem weggegooid toen ook de coating aan de binnenkant af ging bladderen.
Ik ben ondertussen al met mijn 3e topvent op de Kamado Joe bezig, kan je wel raden hoe (on)tevreden ik erover ben.
Het logo heb ik er zelf opgeschroefd, die heb ik losgehaald van de Grill Guru topvent.

Bij de Grill Guru van mijn broertje hebben we ondertussen de Smokeware Chimney Cap geplaatst (maat Kamado Joe).
Kan ik iedereen aanraden, wat een fijne topvent. Over wel of niet mooi valt te discussiëren, maar zeer solide en erg fijn af te stellen.
Eigenwijs als ik ben wil ik toch de gok wagen en ook deze top vent erbij bestellen. Heb je dat grill guru plaatje er echt ingeschroeft of een gaatje geboord en met een schroefje en een moertje aan de binnenkant vastgemaakt?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 gaatjes geboord en daarna schroefdraad getapt.
Het plaatje met 2 draadschroeven erop geschroefd, zodat ze niet uitsteken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan