BasBQ
Beef en Steak

Mannenavond met zalm en Simmentaler

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.158
Mijn vrouw is een paar daagjes naar Ibiza en dus de moment om een mannenavond te houden met food & beer.

Eerst naar de Turkse slager, maar die had nu eens niets interessants. Alhoewel Wagyu in promotie van €199/kg nu voor €85/kg. Maar had meer dan 1 kg nodig en dus kostelijk.
Dan maar lukraak bij een andere slager binnengewandeld en die had ook Simmentaler. Wel al gegeten, maar nog nooit zelf gemaakt.
Buiten stond een bord met ‘Week van de steak-friet’. Ik had 1,5kg Simmentaler en kreeg er 3kg frieten bij en 3 zelfgemaakte sauzen. Ok dan.

Amuse: gerookte mergpijpjes met melba toastjes.
Voorgerecht: zalmbonbons (1 vriend had ze nog niet gehad en bleef zagen erover)
Hoofdgerecht: Simmentaler entrecote waarvan 1 met koffierub en de andere mayosear. Was voor mij net iesje te ver. Zat al meer tegen een medium aan. Met krieltjes en slaharten. Die slaharten vallen ook steeds in goede aarde.
Dessert: s’mores quesadilla’s, maar foto’s op de Q vergeten. Steeds een winnaar bij de kids, deze keer bij de vrienden.

IMG_0587.jpeg


IMG_0588.jpeg


IMG_0589.jpeg


IMG_0590.jpeg


IMG_0591.jpeg


IMG_0592.jpeg


IMG_0593.jpeg


IMG_0594.jpeg


IMG_0595.jpeg


IMG_0596.jpeg


IMG_0597.jpeg


IMG_0599.jpeg
 
Een na laatste foto ziet er smakelijk uit 😋
 
Dat ziet er allemaal smakelijk uit!

Het blijft een smakelijk stuk rund op de bbq dat Simmentaler rund 😋

Voor de gerookte mergpijpjes mag je me wakker maken! Daar begin ik nu al van te kwijlen bij het zien van de foto 🤤

 
Dat ziet er allemaal smakelijk uit!

Het blijft een smakelijk stuk rund op de bbq dat Simmentaler rund 😋

Voor de gerookte mergpijpjes mag je me wakker maken! Daar begin ik nu al van te kwijlen bij het zien van de foto 🤤


Op enkele mensen na zijn die mergpijpjes altijd een winnaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan