BasBQ
Beef en Steak

Man Vuur Brisket

 
 
 

Rockabimmy

Kooltjesharker
Berichten
229
Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor een brisket poging.
Bij deze een klein verslagje  B-)

IMG_2298.jpg

Mooi stuk brisket van 4kg besteld bij de mannen van BBQuality. Vrijdag avond ingespoten met boullion en een simpele rub gegeven van peper en zout.
Alles ingepakt en in de koeling tot zaterdag ochtend.

IMG_2304.jpg

Vrijdag ook gelijk maar hout gehakt en gezaagd en klaar gelegd voor de volgende dag

IMG_2302.jpg

Zaterdagochtend was het dan tijd, de fik erin..

IMG_2309.jpg

Het ging echt super hard dus na een uur of 3,5-4 zat er al een mooie kleur op dus besloot ik hem maar een jas te geven

IMG_2310.jpg

Inmiddels ook een lading kipfilets erbij gedaan die een uurtje van te voren een brine bad hadden gekregen.

IMG_2313.jpg

Kipfilets waren het eerste klaar, te gekke kleur! Smaak was ook erg goed, dit gaat mee als lunch deze week  B-)
(Het recept is van Noskos btw, aanradertje)

IMG_2322.jpg

Na een uur of 5-6 was de brisket al 89 graden intern dus van het vuur.
Uurtje laten rusten en toen aangesneden.... Great success!

IMG_2327.jpg

Zoals je ziet, super sappig en alles behalve droog zoals de vorige keer! Echt heerlijk en een goed
gevoel dat het is gelukt!

Bedankt voor het lezen!

- Tim
 
dat heb je mooi voor elkaar
 
Ziet er prachtig uit, inclusief mooie smokering
 
Ooohhh jaaa, die moet ik ook nog doen....
Met zulke resultaten krijg ik er wel weer vertrouwen in, toch maar eens een Brisket regelen.
 
Lin zei:
Ooohhh jaaa, die moet ik ook nog doen....
Met zulke resultaten krijg ik er wel weer vertrouwen in, toch maar eens een Brisket regelen.

Het is een lastige stukje vlees maar het gaat vast lukken! Go for it, het is zo lekker..  :D

Bedankt voor de reacties allemaal.
 
Mooi, ziet er heerlijk uit. Moet ik heel snel ook eens gaan maken.
 
Nice!! :D
 
Mooi stukje brisket
 
Wow zeg, die is mooi gelukt! Inderdaad sappig en een mooie korst en rode rookring, helemaal volgens het boekje!
 
Die had ik ook wel willen keuren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan