BasBQ
Beef en Steak

Makro weer toegankelijk

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
1602784159800.jpeg
 
Ik ga inderdaad ook eens naar de groothandel, ben bang (vanwege de drukte) dat het morgen wordt. Ik heb geen pas en de slagers hier in de buurt hebben niet het vlees dat ik wil.
Kan iemand duidelijk voorkeur uitspreken voor de Hanos of de Makro? Of moet ik bij beiden naar binnen gaan voor wat mooi barbecue vlees?
Mijn boodschappenlijstje bestaat momenteel uit:
- Picanha
- Short ribs
- Procureur of Boston butt
- Spareribs
- Eendenborstfilet
- Rib eye o.i.d.
 
Makro is meer een groothandel voor alle bedrijven, terwijl Hanos specifiek een horecagroothandel is. Mijn ervaring is dat het assortiment van de Hanos wat hoogwaardiger is, maar een TV verkopen ze daar bijvoorbeeld niet, wel bij de Makro.

Omdat de horeca nu gesloten is zal het bij de Hanos aanzienlijk rustiger zijn, en ik denk dat je daar voor het vlees uitstekend kunt slagen. Ze zijn niet altijd de goedkoopste maar de kwaliteit is altijd goed en daar betaal je uiteraard ook voor.

Ik heb zelf een jaar een Hanos pas gehad en al jaren een Makro pas en die laatste heeft wat mij betreft niet echt een uitspringend assortiment.
 
Ik ga inderdaad ook eens naar de groothandel, ben bang (vanwege de drukte) dat het morgen wordt. Ik heb geen pas en de slagers hier in de buurt hebben niet het vlees dat ik wil.
Kan iemand duidelijk voorkeur uitspreken voor de Hanos of de Makro? Of moet ik bij beiden naar binnen gaan voor wat mooi barbecue vlees?
Mijn boodschappenlijstje bestaat momenteel uit:
- Picanha
- Short ribs
- Procureur of Boston butt
- Spareribs
- Eendenborstfilet
- Rib eye o.i.d.

Ligt er ook een beetje aan wat er een beetje in de buurt zit...... Makro heeft je lijstje allemaal in het assortiment dus zeker in de grote filialen als Delft bijvoorbeeld gaat dat lukken weet ik uit ervaring. Wil je nog meer specialiteiten kijken / shoppen dan zou ik bij de Hanos gaan kijken die zich inderdaad helemaal richt op horeca ;)
 
Ligt er ook een beetje aan wat er een beetje in de buurt zit...... Makro heeft je lijstje allemaal in het assortiment dus zeker in de grote filialen als Delft bijvoorbeeld gaat dat lukken weet ik uit ervaring. Wil je nog meer specialiteiten kijken / shoppen dan zou ik bij de Hanos gaan kijken die zich inderdaad helemaal richt op horeca ;)
Ik ben van plan naar Nijmegen te rijden, hier zit de Hanos 100 meter verder dan de Makro.
 
Ik ben van plan naar Nijmegen te rijden, hier zit de Hanos 100 meter verder dan de Makro.
Dan ben je mooi de klos...... nou moet je de hele middag in beide mooie stukken vlees gaan shoppen :love: :ROFLMAO:
We zien de foto's van de buit wel verschijnen hier ;)(y)
 
Ik ga inderdaad ook eens naar de groothandel, ben bang (vanwege de drukte) dat het morgen wordt. Ik heb geen pas en de slagers hier in de buurt hebben niet het vlees dat ik wil.
Kan iemand duidelijk voorkeur uitspreken voor de Hanos of de Makro? Of moet ik bij beiden naar binnen gaan voor wat mooi barbecue vlees?
Mijn boodschappenlijstje bestaat momenteel uit:
- Picanha
- Short ribs
- Procureur of Boston butt
- Spareribs
- Eendenborstfilet
- Rib eye o.i.d.
Sligro heeft dit ook allemaal, ik kom er net vandaan, heeft ook vele filialen in nl

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
 
Dan ben je mooi de klos...... nou moet je de hele middag in beide mooie stukken vlees gaan shoppen :love: :ROFLMAO:
We zien de foto's van de buit wel verschijnen hier ;)(y)
Ik heb me ingehouden, wetende dat onze vriezer aan vervanging toe is... Vanwege het formaat dan hè.
Het is een mooi stuk varkensnek geworden uit de koeling van net geen 3kg. Deze staat voor morgen op het programma voor mijn 2e maal pulled pork, maar nu voor de sticker 😜.
Verder een stuk short ribs van een 1,5 kg, een Picanha van 1,7 kg en een tweetal eendenborstfilets. Al deze drie nog nooit bereid dus erg benieuwd!
IMG_20201016_161043.jpg
 
Ziet er goed uit (y) zijn weer een hoop leuke (lekkere) projectjes
 
Lekker! Die eendjes heb ik ook net gehaald.
dacht dat het mogelijk drukker zou zijn dan normaal nu dat het weer open is voor iedereen, maar daar was niks van te merken.
 
Kijk als je naar de Hanos of Sligro gaat of ze ook een versafdeling hebben. Ik heb ze allebei hier in de buurt zitten maar de Hanos hier is een oude hut en is klein Sligro heeft hier net als de hanos geen versafdeling.
 
In Delft zijn ze nog niet voor iedereen open.




Ligt er ook een beetje aan wat er een beetje in de buurt zit...... Makro heeft je lijstje allemaal in het assortiment dus zeker in de grote filialen als Delft bijvoorbeeld gaat dat lukken weet ik uit ervaring. Wil je nog meer specialiteiten kijken / shoppen dan zou ik bij de Hanos gaan kijken die zich inderdaad helemaal richt op horeca ;)
 
Jammer dat de Bidfood niet mee doet. Daar hebben ze de laugen buns die ik eens wil gebruiken voor smash burgers :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan