BasBQ
Beef en Steak

Makro aanbieding wide cut spareribs.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.013
Vandaag de aanbieding spareribs van de Makro gekocht. Ze komen uit Duitsland en heten Tonnies.

abytu5az.jpg


ry5a6uva.jpg


Ze zijn helaas niet los verpakt maar ik kreeg het redelijk makkelijk in drie porties verdeeld

evy4ytym.jpg


ny6uqa5u.jpg


Voor 3,95 ex btw zien ze er goed uit. Morgen ga ik ze op de Wsm bereiden.
 
Ik ben benieuwd! En dan 3-2-1 of Easterwood?
O, stom. Op WSM..... Sorry :(
 
Is niet stom hoor, ik kan de wsm ook hoog stoken ;) Maar denk 3-2-1 volgens het  Sea Side Smokers recept
 
Heb ik het nou goed begrepen dat dit hetzelfde is als babybacks maar dan wat breder afgesneden (gezaagd waarschijnlijk)?
Dus geen buikribben.
 
dat is een heel goed recept Frits  :D
 
Nosmo zei:
Heb ik het nou goed begrepen dat dit hetzelfde is als babybacks maar dan wat breder afgesneden (gezaagd waarschijnlijk)?
Dus geen buikribben.

Klopt, ze zijn breder dan de normale ribben maar geen buikribben.
 
Ben erg benieuwd naar je bevindingen!!
 
Ze zijn wat dunner qua vlees dan dat ik gewend ben, ga dus maar wat met de tijd spelen
 
Kan ik bovenstaande samenvatten als: dit zijn de zelfde ribben als de bekende blauwe doos alleen niet zo fijn verpakt?
 
Dat weet ik niet, had nog nooit spareribs  bij de Makro gekocht.
 
Oke, dan wacht ik het wel af  ;D
 
Mijn favo ribben! Alleen klote verpakt. Ik zag laatst foto van makro Belgi? en daar waren ze wel per stuk verpakt
 
Ik had de tonnies 1x voor een catering opdracht en doe het nooit meer! Veels te dun en daardoor heel snel droog. Mijn tip is om ze vrij snel in de folie te gooien en je gaartijd terug te brengen. Ik kies voortaan liever voor dikbevleesde ribben. Die paar euro verschil is mij dat zeker waard.
 
Jord zei:
Ik had de tonnies 1x voor een catering opdracht en doe het nooit meer! Veels te dun en daardoor heel snel droog. Mijn tip is om ze vrij snel in de folie te gooien en je gaartijd terug te brengen. Ik kies voortaan liever voor dikbevleesde ribben. Die paar euro verschil is mij dat zeker waard.

Welke neem jij altijd? Blauwe doos? Ik had niet zo een last van shiners
 
Jord, ik had ook liever dik bevleesde ribben gehad. Maar dit was de enige doos Spareribs die ze hadden, ongelooflijk gewoon.
Denk dat ik ze 2-1-0,45 ga doen.
 
Het lijkt wel of er een rib schaarste aan het ontstaan is de laatste tijd  ???
 
Boldeagle zei:
Het lijkt wel of er een rib schaarste aan het ontstaan is de laatste tijd  ???

Zou dit door de snelle leden aanwas van het genootschap komen? :eek:
 
Mijn doos met wide cutis nu gelukkig op. Want het was meer wide shiners.
Want er zat erg weinig vlees op. Heb de 3-2-1 naar 2:15 1:15 / 30 aangepast om niet te droog uit te komen en toen was het goed te doen.
 
Ik heb altijd de blauwe doos, deze had ik laatst en vond ze goed. Waar kan je nu echte dikbevleesde ribs krijgen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan