BasBQ
Beef en Steak

Makreel op BGE

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Vandaag Makreel op het ei gehad. De makrelen kwamen via mijn collega, zijn schoonvader heeft een viszaak namelijk. De makrelen waren alleen nog helemaal compleet..... Dan biedt youtube gelukkig uitkomst! Zoek op "makreel schoonmaken en fileren" en ja hoor, filmpje met top uitleg! Dus handschoentjes aan en schoonmaken en fileren maar! Bleek een makkie te zijn dus weer een ervaring rijker!

Daarna pasta gemaakt van knoflook, paprikapoeder, chillivlokken, zout en olijfolie.
De filets er mee ingesmeerd en ongeveer 3 uurtjes laten marineren. Cedarhouten vellen even nat gemaakt en de BGE aangestoken. Voor het bijgerecht rode bieten en een ui in folie tussen de kolen gestopt. Het ei op 180 graden laten stabiliseren en daarna de visjes op het hout gelegde met het vel naar boven. Beetje zout erover en ongeveer 20 minuten laten bakken.

Heerlijk gegeten met mosterd stamp en rode bieten!

Hieronder de foto's

2lu2glx.jpg


2iashar.jpg


2mfjbk1.jpg


144jlw.jpg



Bedankt voor het kijken!!
 
Ik rook ze meestal maar dit ziet er ook wel lekker uit eigenlijk. Waarom had je het velletje boven en niet onder?
 
Eddeped zei:
Ik rook ze meestal maar dit ziet er ook wel lekker uit eigenlijk. Waarom had je het velletje boven en niet onder?

Geen idee  :D. Het recept was een variatie op een recept van Gordon Ramsey, en hij doet het vel boven.
Ik zou hem niet tegen durven spreken.... B-)
 
Lijkt me lekker
 
Leuk&lekker
De bietjes uit de tuin zijn bijna gereed dus daar weet ik nu een lekkere bestemming voor!
 
Jammie, ziet er lekker uit!!
Laat ik nou aankomende zondag gaan zeevissen op makreel! Dit recept komt dus perfect op tijd.  :D
 
Ziet er top uit! Binnenkort ook maar weer is een visje op de Q leggen. Je
brengt me op goede idee?n!
 
Ennnn dit recept levert me de 4e plek op bij de receptenwedstrijd van het barbecuemagazine! Erg leuk!
 
Ziet er weer prima uit Lin. En dat fileren van een makreel viel gelukkig reuze mee. Mooi gerechtje. Gaat op de todo
En gefeliciteerd met je 4e plaatst. Volgend jaar ook meer eens een recept insturen
 
Ziet er goed uit. Volgend jaar gaan we weer zeevissen met collega's. Dan ga ik deze ook eens proberen.
 
Ook leuk gedaan. Ik houd 't vaak alleen bij zalm als het om vis gaat, dit is dan toch ook erg lekker.
Grz.
 
Goh, deze had ik even gemist...maar gaat wel gelijk opde todo!
Ziet er geweldig lekker uit zeg. Makreel op de bbq is sowieso al fantastisch, maar met die marinade gaat ie aardig next level denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan