BasBQ
Beef en Steak

makreel in laurier

 
 
 
 

Marieken

Pitmaster
Berichten
957
Zondag wilde ik een visje grillen, de visboer had niet heel veel keus meer maar nog wel een vrolijke makreel. Nu had ik al eens een makreel verpest (te gaat, viel uit elkaar, niet crispy en niet heel smakelijk) maar ik wilde het nog wel een kans geven. In elk geval wilde ik knisperende buitenkant zodat je het vel ook kon eten, dus de barbecue was goed heet opgestookt. En geen bakpapier praktijken, dus een visklem. Ik heb een recept gevolgd met veel laurierblad, laurier-rook bij pulled pork gebruik ik wel vaker succesvol (vervanging voor de jamaicaanse pimento hout smaak) dus ik was benieuwd wat dit bij vis zou doen.

de vis in de klem, vol met laurier en rijkelijk ingepakt.
DSCN3789.JPG

DSCN3791.JPG


het geheel gegrild boven directe hitte, de laurier rookt op (deksel dicht natuurlijk, anders gaat de boel in de hens)
DSCN3795.JPG


na een minuut of tien leek de vis gaar, dit heb ik met mijn deskundige oog vastgesteld... gelukkig was hij niet te gaar. de verkoolde laurier heb ik eraf geplukt en daaronder was het vel bruin en krokant. ik heb geloof ik vergeten olie of iets dergelijks op de vis te doen, maar makreel is glibberig genoeg van zichzelf.
DSCN3796.JPG

DSCN3799.JPG


en hoe smaakt het? heeeeerlijk! de laurier past prima bij de makreel, sterke smaken maar dat kan het wel hebben. dit is wat mij betreft een blijvertje.
 
laurier en vis... ik had het niet bedacht.
Maar ziet er prima uit, misschien ook eens proberen :)
 
Mooi visje!!
 
Ivo-tje zei:
laurier en vis... ik had het niet bedacht.
Maar ziet er prima uit, misschien ook eens proberen :)

zeker proberen, en lust je het niet dan ruikt het roken op laurier in elk geval goddelijk  :p
het leek zelfs een klein beetje in de verte op de zalm met zoethoutgelei die ik deze kerst gemaakt had (een sterrenrecept van heston blumenthal), de laurier heeft ook dat kruidige en zoetige. kan me voorstellen dat het ook bij zalm goed smaakt.
 
Op laurier gerookte vis. Ik vind um leuk!
 
Leuk! Snel maar weer eens makreel vissen dan maar,
 
Oei oei oei wat ziet dat er heerlijk uit! Ik ben gek op vis maar doe er te weinig mee op de Q.
Ik ga deze binnenkort zeker proberen! Thanx voor het delen.
 
Ziet er goed uit, wil je het ook als recept plaatsen?
 
dat heb je mooi gemaakt, kan me heel goed voorstellen dat het heerlijk rook in de tuin
 
Dank je, had ik gemist op de iPhone #tijdvooreenbrilletje :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan