BasBQ
Beef en Steak

Maidenrun HM4.1

 
 

Jackass123

Kooltjesharker
Berichten
168
Vandaag een stukje van mijn adapter laten afknipppen zodat hij op de Primo past, en voor het eerst de HM aan het werk gezet.
Wat werkt dit vreselijk mooi, ik heb hem na het aansteken van de kooltjes gelijk aan gezet, en nog nooit zo snel is de Primo op temperatuur.
Margriet wiel een klein stukje open, na het bereiken van de gewenste temperatuur schiet hij ca 10?C door, waarna hij zich hersteld en terugzakt naar de ingestelde temperatuur.

Mooist van alles is dat de luchtschuif ook nog eens achter de adapter langs past, na het verwijderen van de ventilator, zodat het op de normale manier uit kan laten gaan.
Hier de foto's

IMG_1699_zpsd82f8134.jpg

IMG_1700_zpsd0b879b8.jpg

ScreenShot058_zps4f886afd.png

 
keurig, goed geregeld zo
 
Jaloersmakend..... Mooi Jack!
 
Mooi hoor! Hoop er ook snel mee aan de slag te kunnen gaan. Bij mij past de BGE adapter ook net niet op mij ei (Monolith), er moet een klein stukje af, wou al gaan zagen met een decoupeerzaag maar je kunt dit beter af laten knippen begrijp ik? Ik zal eens vragen bij onze lokale gereedschap/ijzerwarenwinkel of ze dat kunnen.
 
Ik vind hem aardig stabiel, welke PID waardes heb je gebruikt?


Gabor zei:
Mooi hoor! Hoop er ook snel mee aan de slag te kunnen gaan. Bij mij past de BGE adapter ook net niet op mij ei (Monolith), er moet een klein stukje af, wou al gaan zagen met een decoupeerzaag maar je kunt dit beter af laten knippen begrijp ik? Ik zal eens vragen bij onze lokale gereedschap/ijzerwarenwinkel of ze dat kunnen.

Het beste is om het randje er af te slijpen met een haakse slijper of met een schuurband. Decoupeerzaag kan wel, maar dan zou ik het plaatje tussen twee stukjes hout in klemmen want dan kan het plaatje niet verbuigen. Heb je niet een handig persoon in de familie/vrienden/kennissenkring die een haakse slijper heeft.

Met een Dremel lukt het trouwens ook vast wel, of met een vijl als het maar om 1 a 2 mm gaat..
 
structor zei:
Mooi geregelde sessie, wat had je erop liggen? Even goed in de plaatjes kijken Emiel, eendenborst :blush:

BertM zei:
Heb je hem al via de controllersite lopen ?
Nee, want ik zie geen account :D

....
Dit weekend maar eens zien of ik de KPN router kan hacken, zodat ik ook miin metertje kan gaan gebruiken.
 
Ik weet niet wat een controolersite is, ik heb de instellingen van Nosmo gebruikt, die hij ook voor de primo gebruikt, en het werkt werkelijk super.  Ik weet niet hoe ik Nosmo moet bedanken om dit voor mij te bouwen. Zit nu effe lekker in het zonnetje in Hongarije, duS dit weekend geen bbq aan.
 
Mijn project (wat een zusje van de HM is) heeft een centrale webserver waar je de sessie aanmaakt. Deze sessies kun je hier op het forum in een topic delen in de vorm van een grafiek die live bijwerkt. Je kunt daar ook je niet controllersessies bijhouden, vandaar uit kun je dan automagisch onderschriften maken (vandaar dat bij een aantal mensen die bbqcount altijd een fractie later op het scherm komt) of bijvoorbeeld Steven&Me lijstjes maken.
Nu heeft Ep Woody een kleine software uitbreiding voor de HM gemaakt, waarmee je vanuit je HM ook je voortgang van je run naar dit platform kunt uploaden en dus ook alle functionaliteit van het andere project kunt gebruiken.
 
Jackass123 zei:
Ik weet niet wat een controolersite is, ik heb de instellingen van Nosmo gebruikt, die hij ook voor de primo gebruikt, en het werkt werkelijk super.  Ik weet niet hoe ik Nosmo moet bedanken om dit voor mij te bouwen. Zit nu effe lekker in het zonnetje in Hongarije, duS dit weekend geen bbq aan.
Hoi Jack, ziet er mooi uit zo, en komt me zeer bekend voor ook!
Toch ff een vraagje: je probe 3 geeft een temp van 112,3C aan terwijl er geen probe in de connector zit zo te zien. Ik zie alleen de pit probe en de eendenborst probe in de behuizing van de HM.
Mogelijk heb je de preset van probe 3 niet juist staan in de configuratie, want als er geen probe in de connector zit schakelt de interne sensor (ambient) in.
Maar in de behuizing van de HM zal het niet zo heet zijn als je nu ziet.
Staat de preset op "Vishay 10K" ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan