BasBQ
Beef en Steak

Maiden run Black Basterd

 
 

Reboot

Pitmaster
Berichten
575
Eigenlijk wilde ik als maiden run een low en slow gerecht maken maar helaas. Er is van alles mis gegaan met m'n bestelling bij Black bastard dus zit ik nog steeds te wachten op m'n plate setter . Aangezien ik inmiddels wel de beschermhoes heb kan de BB naar buiten en moest en zou hij aan gaan. We hadden nog een boel hamburgers dus die zijn er op gegaan.
200a51c4737e9d2a0556679130ddaeb3.jpg

ed2e36c4ad2c721563157fd038e46894.jpg

6457fe6093575f4064605034582c7257.jpg


Ik moet zeggen na jaren Weber gewend te zijn voelde het een beetje als vreemd gaan (beetje onwennig, spannend maar wel heel lekker (ten minste dat is wat ik hoor van mensen die wel een vreemd zijn gegaan)).

Het was een beetje gokken hoeveel houtskool erin moest voor de burgertjes waarschijnlijk had ik met minder af gekund, maar beter te veel dan te weinig. Het houtskool aan krijgen duurde voor m'n gevoel iets langer dan met briketten en een starter. Het houtskool (Black ranch marabu) knetterde flink en rook erg lekker. Het werd goed heet maar de BB liet zich makkelijk regelen. Ik ben benieuwd hoe dat met low en slow gaat misschien heb ik m'n heater meter geeneens nodig. 
De hamburgers waren eenvoudig maar lekker.

Wat wel opviel is dat de BB nadat ik alles dicht had gezet., aan de buitenkant flink warm werd. Oo zich geen probleem maar had begrepen dat kamado's niet heet werden aan de buitenkant.
Al met al lekkere eerste run en hopelijk nog velen!
 
Lekker hoor.
Succes met je plate setter
 
Altijd even spelen als je overstapt op keramisch!

Mooie run!
 
Lekkere burgers!

Wat is je Black basterd nog schoon zeg , snel viesmaken :) Is idd compleet anders dan je Weber, lekker veel mee spelen.
 
mooi speeltje hoor, veel plezier er mee
 
Timmetje103 zei:
Plate setter zeker in back order? Ik heb hem ergens anders vandaan gehaald.
Ja daar lijkt het op maar bij BB zijn ze niet zo goed in communiceren.
Had op een vrijdag gebeld en alles (accessoire pakket) zou na het weekend geleverd worden. Na een week nog niets. Weer gebeld en het houtskool uitbreiding pakket bleek er niet te zijn. Afgesproken dat ze de rest alvast op zouden sturen. Uiteindelijk kreeg ik de hoes en een plate setter voor auplex zonder roosterverhoger. Weer gebeld en sinds dien wacht ik al weer bijna 1,5 weken
Helaas hebben ze m'n geld al anders had ik opzoek gegaan naar een ander.
(Even alle frustratie eruit, lucht op)

Waar heb jij die van jou vandaan?
 
Er is niks ergers dan wachten op je speeltjes ;)
DIe gekke Chinezen schieten ook niet op, heb alleen mijn dome thermometer binnen.
 
Als je zo vreemd gaat vinden ze het thuis vast niet erg
 
Burgers altijd lekker. Dat temp regelen op low en slow gaat prima. Gewoon vol met houtskool en gaan. 107 graden is slecht een kiertje van 2 a 3 mm op de luchtschuif. Ik zou i.v.m. dat heet worden wel even goed kijken of je geen valse lucht bij de luchtschuif of de viltrand (deze laatste is goed met papier te controleren) naar binnen krijgt.
 
De hoeveelheid houtskool maakt bij een keramische Q niet uit (ja, niet tot 0,1 mm onder je rooster volgooien natuurlijk...)
Je regelt de hitte tenslotte met de onderste en bovenste schuiven. Dus gewoon lekker volplempen en af en toe nieuw erbij (soms even omroeren met de pook zodat de as de onderste gaten niet verstopt)
Verder wordt een kamado ook gewoon heet, zij het wat langzamer dan een ijzeren BBQ. Het scheelt natuurlijk wel iets, maar toch, gewoon blijven oppassen met de handjes.
Verder ziet het er prima uit, al mogen de hamburgers volgende keer wel even wat groter in diameter. We willen ze wel graag over het broodje zien hangen hier ja!
:D
 
El Fumarole zei:
...
Verder ziet het er prima uit, al mogen de hamburgers volgende keer wel even wat groter in diameter. We willen ze wel graag over het broodje zien hangen hier ja!
:D
LOL

Bedankt voor de tips trouwens. Ik wist niet dat de hoeveelheid houtskool niet uit maakte bij een kamado.
Ik heb inmiddels m'n plate setter binnen en ga komend weekend oefen met low en slow. Dus nu gaat het feest echt beginnen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan