BasBQ
Beef en Steak

maandag, BBQdag

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
zoals al eerder op dit forum gemeld moest het er maar weer eens van komen dus wegens tijdgebrek het kippetje in de diepvries en de rest maar eens bereiden :D



ribbels in de smokey BBQ-rub van de lidl


1 procureur ge?njecteerd en gerubt volgens wedstrijdrecept van Dennis (waarvoor dank)


de bacon ligt ondertussen in de koelkast en die is zondag aan de beurt ;)



de andere procureur is voor vanavond en dat wordt red roasted porc (char siu)



opengesneden, ingeprikt en ingesmeerd met een mix van het potje en het zakje


en dit een nachtje laten liggen


nachtje gerust!


and we are off :D




wordt vervolgd :D :D
 
je bent goed bezig  :)
 
Krijg al weer trek....
 
Volgens mij krijg je eters....wat een feestmaal :)
 
DanBras zei:
Volgens mij krijg je eters....wat een feestmaal :)
Ben jij dan niet uitgenodigd Danny?????
 
Uuhhh....nee....zal eens in mij spam-folder kijken of het per ongeluk daar terecht is gekomen ;)

Trouwens....zie nu pas dat de titel 'Maandag, BBQdag' is. Maar wat is het dan op dinsdag, woendag, etc.? Volgens mij doe ik het dan al tijden helemaal fout :D
 
DanBras zei:
Uuhhh....nee....zal eens in mij spam-folder kijken of het per ongeluk daar terecht is gekomen ;)

Trouwens....zie nu pas dat de titel 'Maandag, BBQdag' is. Maar wat is het dan op dinsdag, woendag, etc.? Volgens mij doe ik het dan al tijden helemaal fout :D

tja dat doe je dan misschien ook wel!!
maar vooruit ook op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag BBQdag :D
 
Hoe laat worden we verwacht?
 
zo, kerntemperatuur is 74 graden en er zijn drie uurtjes voorbij voor de ribben dus, glazen en inpakken.
(perfecte timing trouwens) :p





op de eerste foto trouwens mooi te zien hoe de ribbels op het eerste rooster liggen
 
roasted red porc ligt ondertussen op de OTP samen met de laatste stap van de spareribs



ribbels zijn klaar (mag er trouwens zelf niet aankomen X(  ;)  X(  :(


PP ligt nu ingepakt in de WSM
 
de red roasted porc (net op tijd want ik had al een gedeelte gesneden)
deze had ik eerst op hoog vuur (200graden) aan gegrild en daarna de temperatuur geknepen en indirect op 150 graden op de OTP  anderhalf uur laten garen. daarna in dunne repen gesneden en met zoetzuresaus opgedient





met eigen gemaakte zoet zure saus


lekker met bami


de pulled porc





wat vonden we er van:
de pulled porc is erg lekker, de ribbels zijn geweldig, maar de red roasted porc (char siu) was gewoonweg hemels. zo sappig en mals en eigenlijk zo makkelijk te bereiden. dit was wat mij betreft ??n van de lekkerste dingen die ik tot nog toe van de Q heb gehaald.

al met al een geweldige Q-dag :D

thnx for watching :D

 
Goed bezig geweest Marco. De WSM wordt goed gebruikt zie ik  :D
 
Pfff wat een rotdag.....

Het ziet er top uit!

Stel je zou een receptje van de zoetzure saus posten (voor het gemak met de stappen van de procureur erbij) dan zou dit zeker op mijn todo komen  :D
 
Lekker bezig!
Ziet er goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan