BasBQ
Beef en Steak

Luther Burger πŸ” | Festival Edition!

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
6 juli 2015. Terwijl ik het veld van het Goffertpark op loop met m’n blote voeten, β€œVansies” op m’n schouders gehangen (want dat zag er hip uit πŸ˜…), voel ik het droge gras. Ik zie de drukte van een gezellige mensenmassa om mij heen zich verzamelen voor het podium. De vlaggetjes van diverse foodtrucks deinen door de wind. Diezelfde wind brengt de geur van al die heerlijke gerechten richting het publiek, waar ook juist de folklorische tonen van Bear’s Den te horen zijn.

Samen met vrienden ga ik in het gras zitten, terwijl de drukkende warmte neerdaalt op het park. Dit kon niet anders dan een fantastische dag worden, zowel muzikaal als culinair πŸ˜€

Ik voel me daar even weer staan, op die prachtige warme zomer(voor)avond in Nijmegen. Mumford & Sons hun grootste concert tot dan toe werd die dag gehouden. Doordat ze een groot deel van hun muzikale vrienden hadden meegenomen, voelde het geheel als een festival. Niet in de laatste plaats door al die heerlijke foodtrucks op het terrein.

Dat is waar mijn eerste gedachte dus heen ging als je het over festivalvibes hebt. Het had iets magisch, bleef me bij. Zo ook de burger die we daar aten. Een Donut burger wel te verstaan! Aangezien ik laatst een smashburger openbaring had, dankzij @noskos πŸ™πŸΌ, wilde ik die wel combineren met festivalvoedsel. Voor zover dat nog geen festivalvoedsel is πŸ˜…

Het lijkt verdacht veel op mijn vorige post, goed daar kwam de inspiratie dan ook vandaan πŸ˜‰ Dealniettemin, hier gaan we! Wij draaien ondertussen β€œI Will Wait” van M&S, want ja, we moeten nog even wachten op de (hopelijk) prachtburger 😊

Zeker niet onbelangrijk, het sausje! 4el mayo, 1el ketchup, 1el BBQsaus (er zijn er veel betere, maar die waren op πŸ₯²), 1el mosterd en een fijngehakte augurk. Mengen en klaar. Lekker, simpel, past nagenoeg overal bij, top spul!

321183E9-FB6E-4811-91F8-D0B2A98883A7.jpeg


Drie keer raden wie de Q weer aan had zien gaan (dat had ik natuurlijk als eerste stap moeten benoemen, excuus πŸ˜…)? Juist Souchefke! Nou, vooruit 😌

C756F1C0-D927-4B9E-BF44-16695103224E.jpeg


067348A2-3B5D-45FC-B8CB-EF04B179E2FA.jpeg


Een van de leukste dingen van zelf koken is, vanzelfsprekend, het ongegeneerd proeven van je creaties. Dat heb ik Elin nooit hoeven uitleggen volgens mij πŸ˜‚ Maar goedgekeurd, dat was hij zeker aldus ons beide πŸ’ͺ🏼

46B56A5B-1920-4AA7-AF8A-589A6710694C.jpeg


877E4864-0219-43B1-AFFF-2D6D988BCDEF.jpeg


Hup, de koelkast in en door met de burgerpreps! Souschef wilde ook graag weer meedingen in deze. Hell, volgens mij heb ik tot aan de bbq toe alleen maar staan foto’s maken en scherpe voorwerpen bij het kind weg lopen halen πŸ˜‚

Het gehakt mocht eerst goed gekneed worden. Dit is goed gekomen πŸ˜…

F6567129-932C-4DDD-BF16-C2DAACECA996.jpeg


9EC26964-B9C0-4596-BA76-81DE44EE5010.jpeg


Vervolgens mochten daar kleine stuiterballen van gemaakt worden, Souchef haar woordkeuze, niet de mijne! Gelukkig heeft ze het niet uitgeprobeerd als zijnde echte stuiterbal. Mooie gehaktvlek op m’n witte muurtje πŸ˜‚

B03818C9-980D-41E5-B965-C640F93F3E95.jpeg


383372E4-35E5-4E99-B1AE-5D8C3A934568.jpeg


Dat uiterst geconcentreerde koppie, heerlijk! πŸ₯° De balletjes waren rond de 60gr. We waren met z’n vieren die avond. Voor een ieder een (hopelijk) fantastische burger!

Je merkt misschien wel dat ik hier en daar een hopelijk en andere onzekere termen neertyp, omdat ik werkelijk waar geen idee heb of deze combinatie can zoet en hartig goed gaat komen πŸ˜… Mijn gevoel zegt van wel, nu de rest nog πŸ˜… Enfin de balletjes waren gereed!

3DD38911-3D0A-43D5-8957-E38314CB4C9F.jpeg


29DAE2CB-4CAF-47BD-8C7A-729BF4138441.jpeg


De Bastard met skillet was goed heet. De gesuikerde donuts doormidden gesneden, beetje boter erop en even laten bruinbakken op de skillet. Och, tis alsof ik oliebollen ruik πŸ˜‹ Oe en ja, er is wat vreemds gebeurd met een van de donuts, geen idee wat πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

884D7622-09D8-4F31-900E-0065CB7CCBD1.jpeg


9106E7DA-78A4-49DD-8700-0163138F154B.jpeg


EC2DCC37-017D-4CC7-BD36-92BC21FBF980.jpeg


Door met de bacon. Die mochten even aanbakken im, wederom, de skillet. Heerlijk toch, zo’n eenpansgerecht πŸ˜…

CE593157-34B3-4FB2-AC31-9CB9AE0A1D83.jpeg


1BE32FB5-71C8-49BE-BE0E-165E76E0CF87.jpeg


Ook weer klaar! Het begint erop te lijken! Terwijl β€œI gave you all” van wederom M&S (ja, dr was een playlist op vandaag, moet de sfeer toch beetje zelf creΓ«ren. Bedankt tante Carola πŸ˜‚) door mijn speaker klinkt leg ik de eerste balletjes erop. En zo is het ook; ik heb toch zeker m’n best gedaan! Worst (of in dit geval burger 😌) case scenario is dat we een gebakken donut met bacon eten. Ook niet verkeerd πŸ˜‚

C0B1355F-E5F9-483E-8466-FE4ABA2DE080.jpeg


Smashen almaar, die balls! Toch altijd weer een ongemakkelijke gedachte, nietwaar, heren? πŸ˜‰ Dat geluid op het moment dat je ze smasht, verveelt nooit! Zou zo uuuuren kunnen smashen!

F8345C14-9DDB-4F3C-A297-C968D547D3E0.jpeg


3020E0CE-5C96-4084-8B04-8B004822F4D4.jpeg


Souschefwas wel klaar met het op afstand moeten kijken, dus die al smashend er ook maar bij getild 🀣

086F0B56-CF8E-412C-B87E-B27EFC972021.jpeg


Beetje peper en zout erbij, meer heb je Γ©cht niet nodig, verklap ik alvast. Iets minder zout gedaan dan normaal (edit: pas tweede keer dat je smashburgers maakt lul πŸ˜‚), aangezien de bacon ook nog langskwam πŸ˜ƒ

1B02D58A-8821-4ADE-928A-74FC6CC8ABA7.jpeg


Flip em! Enjoy the sight eeeeeen CHEESE! Of Naja, cheese, plastic plakkies die heerlijk smelten en stiekem best te pruimen zijn πŸ˜‡

FA60A5B2-8A71-4183-9C92-1B325C0B13EE.jpeg


04BADDB4-A39B-43DE-A880-32A55D07856C.jpeg


Dan wordt het even gassen, dus kleine in de schommel gegooid (voor de mamamafia, ik heb haar liefelijk in de schommel gedrapeerd πŸ˜‚), donutbodem ingesmeerd met het sausje en snel die burger erop. Plakjes bacon dr bij en aftoppen met de bovenkant van de donut. Och jongens, het gebaar en koppie van het souschefke zeggen genoeg over de uitstraling van deze burger! 😍

8B586F84-BE1E-4071-8058-B8DBD9ACA4D5.jpeg


5A218BA2-EED9-487C-8344-6BC3185E641E.jpeg


7F5A9816-A147-4D13-93E0-A8401465A8AA.jpeg


En dan, dan mogen we ze gaan proeven.. de eerste hap, WAT IS DIT?! 5 seconden later; OCH JONGENS?! 10 seconden later, elkaar voldaan aankijkend; DIT IS GRUWELIJK LEKKER! Dochterlief zit alleen maar te hmmmm mmmm mmmm mmmm’en 🀣

22ACC9EC-62DD-4D70-96FE-31BC72FA36D2.jpeg


3837FA3E-59B6-4132-9A2A-92CCDAAC99CD.jpeg


Dit is een combinatie zo van; dit mag eigenlijk niet, maar het is er en het is er goed! Wat fantastisch! Ik weet het, dit klinkt wat arrogant, maar deze was zeuveel lekkerder dan die op het concert/festival! Enige wat nu mist is de muziek en sfeer van het Goffertpark op die bewuste 5 juli in 2015… Goed, die burger maakte zoveel goed, echt top dit! Comfortfood for the soul 😍

Zoals in bovenstaande foto al te zien is, wilde m’n dochtertje ook perse in de shoot en bedacht ik me dat ik ook nog Vans in de kast heb staan! Een bijpassend drankje πŸ˜‰ en even het idee proberen vast te leggen dat ik in het Goffertpark in het droge gras zat, deed mij de volgende foto inleveren voor de fotowedstrijd!

52F57F4D-63C8-43D4-B63A-5ED24CC8C9A1.jpeg


Bedankt weer voor het lezen/kijken en tot de volgende ronde! Ik hoor ondertussen het nummer β€œSigh no More” en zo is het. πŸ˜‰

Ik heb er weer van genoten πŸ™‚

Mede mogelijk gemaakt door deze kanjer, verdient toch een speciale vermelding. Wat houdt ze, net als ik, toch van heerlijk eten en het maken ervan 😊

4F87C1F4-63F3-4344-B844-973F205D4BCC.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Man, man wat doe je me aan.....-kwijl-
Weer een mooi broodje en een zeer smakelijk verhaal.
Maar ja met zoveel hulp..... :) ;)
 
Heerlijk gemaakt, ook zeer goede hulp. Benieuwd welke foto je instuurt.
 
Heerlijk gemaakt, ook zeer goede hulp. Benieuwd welke foto je instuurt.
Thanks! Helemaal eens wat betreft de hulp 😊 Ja, was moeilijk kiezen. Wilde eigenlijk eerst die met de voetjes doen, maar dan vind ik het eten niet meer centraal staan. Je ziet wel welke het is geworden 😊
 
Dames en heren, we hebben een winnaar ;)

Zeer leuke reportage en ik kan niet wachten op het moment dat mijn kleine man mij in de keuken kan helpen. Heel leuk hoe jullie dit samen doen :)
 
De Luther staat hier ook al een een tijdje op de to Q lijst maar ik wil geglazuurde donuts, geen knarsende suiker πŸ˜‚ Maar ze zien er heerlijk uit hoor.
 
Donuts, mijn guilty pleasure. Nog nooit bedacht om die als broodje te gebruiken. Bijzondere combinatie, maar ben nu wel erg nieuwsgierig geworden. Gaat hier zeker ook eens gemaakt worden.

Mooie reportage!
 
Dames en heren, we hebben een winnaar ;)

Zeer leuke reportage en ik kan niet wachten op het moment dat mijn kleine man mij in de keuken kan helpen. Heel leuk hoe jullie dit samen doen :)
πŸ˜‡ Haha! Ja man, dat is zo een verrijking als die kleine mee wil helpen en er ook nog eens een soort van handig in wordt 😍


De Luther staat hier ook al een een tijdje op de to Q lijst maar ik wil geglazuurde donuts, geen knarsende suiker πŸ˜‚ Maar ze zien er heerlijk uit hoor.
Precies dit! Had al enige stress, want dorp is niet zo groot voor bv Dunkin’ Donuts πŸ˜… Uiteindelijk maar deze gebruikt. Wat absoluut niets verkeerd uitpakte, zo je leest πŸ™ƒ


Donuts, mijn guilty pleasure. Nog nooit bedacht om die als broodje te gebruiken. Bijzondere combinatie, maar ben nu wel erg nieuwsgierig geworden. Gaat hier zeker ook eens gemaakt worden.

Mooie reportage!
Bedankt! Doen! Je krijgt er geen spijt van 😍
 
Wat een leuk verslag. Donuts met burgers ben ik nog niet eerder tegengekomen. Ga ik zeker onthouden voor de kinderen.

Zo'n hulpje is toch super tof. Hier ook 1 die altijd graag helpt. Mooier wordt het niet toch? 😍

Succes met de wedstrijd!
 
Wat een leuk verslag. Donuts met burgers ben ik nog niet eerder tegengekomen. Ga ik zeker onthouden voor de kinderen.

Zo'n hulpje is toch super tof. Hier ook 1 die altijd graag helpt. Mooier wordt het niet toch? 😍

Succes met de wedstrijd!
Thanks! Ja, hiermee scoor je punten bij de kids beste man 😌

Mooier wordt het inderdaad niet, wat een rijkdom dan 😊
 
Mooie burgers, laten πŸ˜‰, maken door de πŸ‘©β€πŸ³ en lekker kunnen genieten
 
Ik vind het geweldig schattig al die kleine(re) kinderen die wat mee helpen.
Doen ze hier, ondanks hun studentenleeftijd, ook nog wel. Jong geleerd is oud gedaan.

Mooi verslag. Ziet er lekker uit. Deze ga ik ook eens (binnenkort :unsure:) maken. πŸ˜‹
 
Ik vind het geweldig schattig al die kleine(re) kinderen die wat mee helpen.
Doen ze hier, ondanks hun studentenleeftijd, ook nog wel. Jong geleerd is oud gedaan.

Mooi verslag. Ziet er lekker uit. Deze ga ik ook eens (binnenkort :unsure:) maken. πŸ˜‹
Geweldig he! Mooi om te weten dat op latere leeftijd dit nog steeds het geval is πŸ˜‰
 
Zalig RenΓ©, mooie burgers en fantastische foto's!
 
Topverslag weer! Heerlijk om te lezen. En wat leuk dat je zo samen met je dochter aan het koken bent. Liefde!
 
Heerlijk en wat een geweldige goede hulp. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan