BasBQ
Beef en Steak

lunch ei in ovenschaaltjes

 
 
 
 

camiel

Gerijpt
Berichten
2.593
Hallo BBQvrienden,

5 januari en ik loop in mijn korte broek door de tuin, 15?C dus tijd voor een zonnige lunch.  B-)

Deze keer ei uit ovenschaaltjes.


lunch01.jpg

vet de schaaltjes in met wat olie en plak er de spek in als een bakje.

lunch02.jpg

de rest van de ingredi?nten; ui, paprika, champignon, bieslook, geitenkaas. Alles heel fijn gesneden.

lunch03.jpg

ei er in en de rest van de ingredi?nten.

lunch04.jpg

daar overheen nog een ei.

lunch05.jpg

wat peper erop en hop op de Q

lunch06.jpg

bijna klaar

lunch07.jpg


lunch08.jpg



Ook dit is een blijver. De volgende keer een paar kleine aanpassingen, nu was het eerste ei "done" en het 2de ei "running. In de herhaling maak ik eerst een omelet mengsel van de ingredi?nten en het eerste ei en dan nog een sunny side up er bovenop. Ook mag het nog wat meer groenten en bieslook hebben.

geniet van de zondag!

Gloeiende groet

Camiel de barbecueman
 
Bacon and eggs ultra ! lekker
 
Ziet er lekker uit,
 
Ziet er erg lekker uit. Op de todo list dus.
 
Leuk bedacht hoor!!!
 
Super gedaan! 2 vragen:
1 - Hoe heb je dit precies gedaan? Ik neem aan 'direct' en hoe lang heb je ze op de Q gehad?
2 - Zou je dit ook in uitgeholde Italiaanse bollen kunnen regelen? Dat lijkt me helemaal geweldig...

Nogmaals echt een super idee! Daar ga ik eens mee hobby-en!
 
Dat is een top lunch geweest Camiel. Heerlijk lijkt mij dat :D
 
groundhog667 zei:
Super gedaan! 2 vragen:
1 - Hoe heb je dit precies gedaan? Ik neem aan 'direct' en hoe lang heb je ze op de Q gehad?
2 - Zou je dit ook in uitgeholde Italiaanse bollen kunnen regelen? Dat lijkt me helemaal geweldig...

Nogmaals echt een super idee! Daar ga ik eens mee hobby-en!

1: Op de directe grill op een lage temperatuur. Bij mij ongeveer een minuut of 10..15, gewoon af en toe kijken of het ei voldoende gestold is.
2: in principe denk ik wel, je krijgt dan alleen de bacon/spek niet echt gegrilld, iets wat in zo'n ovenschaal dan weer wel goed gaat.

Denk dat ik het in ovenschaaltjes blijf maken en die bol erbij eet ;)
 
Zou het een idee zijn om het in plaats van in een aardewerkschaaltje in een cupcakevorm te doen? Die is wat dunner, en misschien ( sprak ze hoopvol) word dan het spek iets meer gebakken? Of was het nu al knapperig?
 
Dominique zei:
Zou het een idee zijn om het in plaats van in een aardewerkschaaltje in een cupcakevorm te doen? Die is wat dunner, en misschien ( sprak ze hoopvol) word dan het spek iets meer gebakken? Of was het nu al knapperig?

Normaal doe ik dat al maar ik krijg er geen 2 eieren in. Laat staan ook nog alle groenten. Ovenschaaltjes was een zeer geslaagd experiment, spek was mooi gebakken en had lekker smaak afgegeven aan het ei.
 
Ok, duidelijk! Dank voor je antwoord. ( ik had even gemist dat er 2 eieren in gingen)
 
Super lekker hoor! Was al klaar voor de lente maar met zo een gerechtje helemaal!!!!

 
Camiel zei:
groundhog667 zei:
Super gedaan! 2 vragen:
1 - Hoe heb je dit precies gedaan? Ik neem aan 'direct' en hoe lang heb je ze op de Q gehad?
2 - Zou je dit ook in uitgeholde Italiaanse bollen kunnen regelen? Dat lijkt me helemaal geweldig...

Nogmaals echt een super idee! Daar ga ik eens mee hobby-en!

1: Op de directe grill op een lage temperatuur. Bij mij ongeveer een minuut of 10..15, gewoon af en toe kijken of het ei voldoende gestold is.
2: in principe denk ik wel, je krijgt dan alleen de bacon/spek niet echt gegrilld, iets wat in zo'n ovenschaal dan weer wel goed gaat.

Denk dat ik het in ovenschaaltjes blijf maken en die bol erbij eet ;)

Idd de bacon zal dan niet gegrilled zijn. Goede tip. Thnx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan