BasBQ
Beef en Steak

LPG tank BBQ project

P

pieterjan-k

Gast
Vorigt jaar, net voor de zomer ben ik begonnen met het maken van een 70 liter LPG tank BBQ. Ik heb hem op de helft open geslepen, laten stralen en er 3 bussen hittebestendige lak opgespoten. Ik heb hem hierna nergens mee nabehandelt. Dus hij begint nu al weer te roesten. Ik Dacht zelf aan hittebestinge blanke lak maar ik denk niet dat dit de hoge tempraturen van de kolen aan kan. Voor het rooster heb ik rvs hekwerk gebruikt met staafjes van 4mm in de verticale richting en 4 staafjes van 6mm er onder in de horizontale richting. Ik heb er nog een hendel en een tempratuur meter opgebouwt. Ik wou hem natuurlijk afgelopen zomer al gebruiken dus het moest allemaal een beetje snel gemaakt worden, maar ik wil hem deze winter eigenlijk afmaken: Opnieuw spuiten, een frame er onder maken, luchtgaten er in maken.

Hier onder een paar foto?s van het project.

19b3da72c26875221ddfa1bf374ef372.jpg
d2291056fcc9b97bdd63ef8eb70416e4.jpg


Hij werkt super, maar hij heeft nog veel verbeter punten, waaronder de nabehandeling van de lak, heeft iemand hier tips voor?

Voor andere tips en ideeen sta ik ook altijd open.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Leuk project! Succes alvast ;)
 
Buitenkant moet hittebestendige lak voldoende zijn. Binnenkant in de crisco/kokosvet zetten en veel gebruiken.. Moet voldoende zijn net als bij een UDS

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Je kan er in ieder geval genoeg op kwijt volgens mij

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
RUSTOLEUM 750 ?C hittebestendige verf heb ik gebruikt en ieder jaar klein beetje bijwerken waar nodig, niet spuiten, twee lagen verven met borstel !
De binnenkant zal gauw mooi zwart worden door roetaanslag als je hem maar genoeg gebruikt.

Alle andere huismiddeltjes lijken niet te werken bij mij thuis  :-O :-O



Steve
 
Little foekje zei:
7Lqznnv.jpg


ik heb de mijne ook gespoten. maar de roest zit nu overal. dus ga hem nu volledig in oli?n.

Hoe ga je hem in olien? Eerst opnieuw spuiten en daarna in de olie zetten? En wat voor olie precies?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan