BasBQ
Beef en Steak

Low & slow - materiaalkeuze

 
 

bulderdoos

Vuurmaker
Berichten
88
Dag allemaal! Ik ben een enthousiaste beginneling in het barbecuen en wil graag wat vaker low en slow sessies doen. Wat grotere stukken vlees enzo. Ik heb nu een Weber 47cm. Op zich best geschikt voor low en slow, maar juist met de grotere stukken vlees is het soms toch een beetje passen en meten. Vooral om ervoor te zorgen dat niet stiekem toch een stuk vlees direct boven de kolen hangt.

Ik heb graag jullie advies. Stel ik heb een budget van ongeveer 250 euro. Koop ik dan:

- Een (kleine) Weber Smokey Mountain, 37 cm
- Een Weber 57 cm ketel
- Een UDS

Of heel iets anders? En waarom dan?

Ik ben uiteraard op zoek naar de beste prijs / kwaliteit, maar ook iets dat een beetje praktisch is (bijv. gemakkelijk briketten toevoegen tijdens lange sessies).
 
Zou gaan voor UDS, leuk om zelf te bouwen idee?n en bouw tekeningen genoeg hier op het forum,  succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
als je hem puur en alleen voor low & slow wilt aanschaffen zou ik voor de wsm gaan
 
Ik heb erg veel voldoening gehaald uit het bouwen van mijn UDS. Hij werkt perfect en daardoor houdt deze hobby ook stand in de herfst/winter. Ik heb mijn idee?n erin verwerkt en maakt het dus persoonlijker dan bijv een WSM 37. Als je er ook nog bij wil grillen raad ik een Weber 57 aan, dan kan je allebei.
 
Ik zou gaan voor de wsm of uds. Hou je de 47 er bij voor grill sessies.
 
Geen moeilijke keuze: UDS!

Heel veel ruimte voor relatief weinig geld, met de WSM37 wordt het alsnog passen en meten om 4 slabs ribben erop te krijgen...

Als je zelf niet heel erg handig bent (of zeker wilt zijn van een goed werkende UDS) heeft Vuur&Rook een kant en klaar pakket
 
Heb met 2 linkerhanden een UDS gebouwd. Zou daarvoor gaan. Blijf je binnen budget en je kan er super veel op kwijt indien nodig.
 
Maak zelf een UDS, kan je met dit budget ook gelijk de maiden run doen  :p
 
Bedankt mensen! UDS it is then. Eens zoeken naar een mooi dat. Iemand nog tips / contacten?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

 
Ik zat net op marktplaats te kijken. Dezelfde ton die ik heb. Iets dikker materiaal met een mooie aansluitende deksel voor 18 euro. Vaten staan in Linne (Limburg).
 
Ik heb er nu ??n te pakken waar glucosewater in heeft gezeten. Dat lijkt me veilig genoeg. Ik ga 'm morgen ophalen.

Nu eens nadenken over een wijs ontwerp  :> B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan