BasBQ
Beef en Steak

Low&slow,geen picanha maar entrecote ;)

 
 

Welmer

Pitmaster
Berichten
739
Zo, daar stond ik dan zaterdag middag 13:00 (zoals de laatste tijd elk weekend bij vleesboerderij Boot) Een mooi staartstuk ophalen! Met alle toeristen weer op het eiland iets drukker dan anders dus rustig buiten wachten. Klanten die besteld hadden werden snel buiten geholpen,maarja dan kan je geen spontane aankopen doen ;) en wat is er nou mooier dan mooie stukken vlees bewonderen.
Na een klein kwartiertje mocht ik naar binnen en verlekkerde me aan de rosbief, t-bone's, picanha's,entrecote's maar helaas geen cote de boeuf (waar ik eigenlijk op hoopte) voor een spontane aankoop. Dan maar gewoon mijn bestelling ophalen. Eenmaal aan de beurt was mijn bestelling zoek vreemd genoeg en in de tussentijd de picanha's uit de koeling verkocht. Gelukkig hadden ze nog een mooi stuk entrecote dus die maar meegenomen + een mooie grillworst. Toen ik naar buiten liep werd ik terug geroepen...schijnbaar had ik voor 6-6 besteld in plaats van 30-5. Volgende week dus alsnog een mooi staartstuk ophalen ;).
20200531_090922.jpg

Nadat we zaterdagavond eerst nog spontaan een Nederlands grill festijntje hielden...
IMG-20200531-WA0010.jpg

Werd het daarna tijd voor de chimuchurie. Ik had het ooit eens gegeten,maar nooit zelf aan begonnen dus nu ook een mooie gelegenheid.
IMG_20200530_204838_476.jpg

En man man wat een smaak explosie! Meteen al, ik heb alles eerst gehakt met de hand om daarna de staafmixer er even op te zetten. Ik heb een half ui en halve peper apart gehouden om toch een bite te houden.Misschien volgende keer inplaats van 4, 3 of 2 teentjes knoflook gebruiken.
20200530_211222.jpg
Nu lekker een nacht de koelkast in om zondag te serveren.
Vandaag De entrecote 10 min voor de bbq heel simpel met wat grof zeezout en peper bestrooid.
20200531_155913.jpg
De bbq wilde ik op 130 graden hebben,maar had iets te weinig kolen gepakt in eerste instantie.
20200531_162747.jpg

Nadat ik de temp. stabiel rond de 135/140 had de entrecote erop tot een kerntemperatuur van 50 graden. Daarna de kolen weer opgestookt, mais erop en het vlees af gegrilled.
20200531_182808.jpg

Zo...tijd voor het laten rusten van het vlees en een toepasselijke wijn open te trekken. Na 15 min was het grote moment daar, folie eraf en aansnijden maar.....(spannend).
20200531_184153.jpg
Daar gaan we dan......

Gelukt!!
20200531_184805.jpg

De chimichurri erbij was fantastisch, wat een heerlijk geheel! Wij hebben genoten!
IMG-20200531-WA0005.jpg

Mijn dochtertje van 1,5 is nu ook maïs fan :).
Bedankt weer voor jullie tijd.

20200530_211236.jpg
 
Laatst bewerkt:
Smakelijk bordje geworden
En dan volgende week weer 😁
 
Dat ziet er lekker uit en mooi dat het gelukt is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Lekker lekker!
 
Ziet er heerlijk uit. En een hele mooie cuisson. Dat zal smullen geweest zijn.
 
Geloof graag dat jullie genoten hebben.
 
Het is een mooie maaltijd geworden, zo wil ik ook mijn entrecote, heerlijk mooi rood😀
 
Ziet er super uit en natuurlijk met een lekker rood wijntje.
 
Ziet er lekker uit hoor. Toevallig heb ik dit weekend ook een groot stuk entrecote op de kamado gegooid.

Heb je het vlees nog moeten 'schoon' maken? Ik had een hele dikke fatcap waaronder slechts een klein beetje vlees zat en daaronder zat een groot stuk silver skin. Heb jij dat laten zitten? Dat vermoed ik als ik zie dat je stuk wat 'krom getrokken' is. In dat geval: proefde je hem terug of kan ik me de volgende keer de moeite besparen?
 
Schuif de entrecote maar door. Zo lust ik ze ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan