BasBQ
Beef en Steak

Lomo el Trapo

Cass Casey

Tondelzoeker
Berichten
12
Zo, mijn eerste bijdrage aan dit forum... Zaterdag tijdens een BBQ met vrienden voor het eerst Lomo el Trapo gemaakt. Een (Uruguyaanse) runderhaas, verpakt in zeezout, oregano en een katoenen theedoek (bij gebrek aan een katoenen luier). Ongeveer twee maal 7 ? 8 minuten op de kolen (iets te kort bleek achteraf). Ongelooflijk smakelijk en mals vlees. Mijn gasten waren erg verrast en ikzelf eigenlijk ook wel. Het eindresultaat is visueel niet eens zo'n spektakel, maar z?ker aan te raden!

2m841eg.jpg

34dk83r.jpg

2qtfz3q.jpg


Ben vergeten foto's te maken van het aansnijden. 't was ook zo lekker... Maar vlees was aanvankelijk te rood, dus nog even op 't rooster gelegd om extra te grillen.
 
Lekker. Heb hem laatst ook gemaakt. Bij dikkere Ossehaas een paar minuten per kant erbij optellen.
 
Volgende keer een thermometer erin steken en je kan precies zien wanneer het vlees van de kolen moet.
 
Lekker staat op de to do lijst.
 
Zucht, weer een gerecht op me todo lijst  :D.
 
Blijft mooi om te zien.
 
blijft een hele leuke bereidingswijze
 
Altijd leuk!
 
Mocht ik dit nog eens maken, dan pak ik in plaats van mijn mobiel, mijn DSLR erbij voor betere en mooiere foto's. Nu door de 'spanning' niet veel foto's gemaakt. Maar mijn eerst volgende project wordt PP.
 
2 vraagjes
moet je de theedoek natmaken ?
en ik neem aan 2 x 7 a 8 minuten .....omdraien dus?
 
Nee thee doek gaat er droog op. Zorg wel dat je het eiwit van twee eieren mengt met twee kilo zeezout.

De tijd hangt af van de dikte van de haas. Ik had echt een flink stuk, twee maal tien gedaan maar de kern nog steeds rauw. Steek een temp erin en je weet het zeker.
 
Ik doe altijd wat brandy door het zout heen en bevochtig de doek ermee zodat je mooie vlammen krijgt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan