BasBQ
Beef en Steak

Lin's DIY UDS!

Leuk project,ga ik volgen
 
blijft leuk een UDS project
 
Update!!

Schuren....

2q2mjad.jpg


Spuiten....

qz5auf.jpg


Buizen eraan!!

2yo8yll.jpg


Nu op zoek naar een paar roosters!
 
Zie er netjes uit. Ik heb het hele internet afgezocht naar roosters. Twee keer iets moeten retourneren (bol.com) en uiteindelijk gewoon bij de weber dealer gekocht. Die bleek het goedkoopst.
 
Kolenmand is in de maak! Handig zo'n vader met een o.a. Constructiebedrijf.

30jkzg8.jpg


Ennn de lekbak is al klaar! BBQ van 3.50 gekocht bij de action. Daar heeft mijn vader een rand aan gemaakt zodat hij past! Blij mee!!

2lnd4yc.jpg


Het bedrijf van mijn ouders zit in Meeden en bestaat deze maand 90 jaar!!
Dus als iemand nog op zoek is naar iemand die UDS onderdelen kan maken, weet je hem nu te vinden!
 
dat gaat goed! :)
 
Als het een 200l vat is heb je geen lekbak nodig, dat is nou juist het mooie van een UDS. Het vlees ligt ver genoeg van het vuur en het vet wat daarin druipt geeft de karakteristieke smaak aan het vlees ;)
 
noskos zei:
Als het een 200l vat is heb je geen lekbak nodig, dat is nou juist het mooie van een UDS. Het vlees ligt ver genoeg van het vuur en het vet wat daarin druipt geeft de karakteristieke smaak aan het vlees ;)

Oh oke, dat wist ik niet. In de beschrijving in de fire and food staat wel een lekbak...
 
Ja, de fire en food haalt ook zijn hamburgers bij de Spar en doet brisket rub op hun pulled pork ;)

Het idee is ooit geboren op de BBQ Brethren, een groot Amerikaans blog. Dat draadje daar is heel erg groot maar in de originele modellen zit dus geen lekbak. Tuurlijk je kan hem erin doen, maar het is eigenlijk niet nodig.
 
Hahahaha "hamburgers van de spar"

Bedankt voor de tip! Ik ga met en zonder proberen!

Ik krijg net telefoon dat het kolenmandje af is, dan kunnen we morgen afbouwen!
 
Kon het niet laten en heb het mandje nog maar snel even opgehaald! Alle credits wat betreft dit mooie mandje voor mijn vader! Blij mee!
De rest hebben we vanavond ook gereed gemaakt. Nu alleen nog een thermometer en vlees....

13zmyht.jpg


2hiaw55.jpg



wsr2hd.jpg



2wcpcmr.jpg



n6qov4.jpg



28gwnso.jpg



2mi0rjc.jpg


Tot de volgende keer!!




 
Ik heb drie lagen in m'n uds als ik deze alledrie wil gebruiken. Kan ik er een hitteschild in doen. Een bbq rooster van een 47 in folie. Dit is alleen nog niet voor gekomen.
 
Mooi mandje! Heb je nog iets om de as op te vangen? Dan hoef je niet telelens het vat om te keren met schoon maken.
 
A3aan84 zei:
Mooi mandje! Heb je nog iets om de as op te vangen? Dan hoef je niet telelens het vat om te keren met schoon maken.

Hmmm nee nog niet maar bedankt voor de tip!
 
Mooie strakke UDS. Wanneer is de maiden run? (ik pak even m'n agenda erbij :D)
 
Wat je nu als lekbak hebt is een goede optie als as opvang bak, want zoals noskos al zei je hebt niet echt een vet opvangbak nodig.
Hiervoor kun je ook die weggooi alu bakken gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan