BasBQ
Beef en Steak

Lidl Solomillo (sirloin)

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Gisteren bij Lidl een "Solomillo" gehaald van hun themaweek:
signal-2023-06-08-132119_004.jpeg


Vandaag op de barbecue gehad, eerst even deppen:
signal-2023-06-09-191945_002.jpeg


De vetrand even ingesneden (niet kruiselings, maar recht, volgende keer ook kruiselings) en daarna peper & zout er over en terug in de koelkast. De Weber opgestookt en daarna eerst even de vetrand een beetje laten bakken en daarna indirect gegaard naar ongeveer 50C (en tussendoor nog een keer gedraaid).

signal-2023-06-09-191945_003.jpeg


signal-2023-06-09-191945_004.jpeg


Daarna van het rooster, temperatuur flink opgevoerd en nog even afgebakken in de pan die al een hele tijd mee stond op te warmen. Uiteindelijk geserveerd met aardappelen en andere meuk uit de oven en (te) veel knoflooksaus.

signal-2023-06-09-191945_005.jpeg


De meningen waren verdeeld. De oudjes hier hebben het liever een tikkeltje meer doorbakken, ik vond het zelf precies goed. De vezels leken wat grover te zijn dan bij andere stukken die ik tot nu toe heb gehad, dus dat speelde waarschijnlijk ook wel mee bij de beleving maar ik had daar zelf geen last van. De smaak van de vetrand was overigens fantastisch.

Op de verpakking stond "tender & juicy" en dat klopt. Het heeft de goede dikte voor een reverse sear en is sappig en zacht. Het is uiteraard niet de beste biefstuk die er is, maar het is een prima biefstuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan