BasBQ
Beef en Steak

Lente: rode mul en witte asperges

 

1012sabine1985

Kooltjesharker
Berichten
214
Hoi!!

Gisteren postte ik een bericht met de vraag of iemand tips heeft voor de rode mul en de witte asperges die ik op de markt had gekocht. Dankjewel @Dirk en @Frits! Zij kwamen met tips die ik ook al was tegengekomen. Vandaag was de dag. Eindelijk een lekkere lentedag en weekend!

Vanmiddag had ik de witte asperges al voorbereid. Geschild en in de olijfolie gezet samen met gedroogde rozemarijn, tijm, oregano, basilicum, peper en zout. Van de schilletjes en uiteinden van de asperges tussendoor een lekker soepje gemaakt.
Eerst de kids op bed, zij hebben lekker een broodje gegeten, en de kolen mochten in de starter! Ondertussen de rode mullen voorbereid: schijfjes limoen, reepjes sjalot, zout en peper in de buikholte en op de vis fijngesneden kervel en peterselie.
WhatsApp Image 2021-05-28 at 21.01.26.jpeg
WhatsApp Image 2021-05-28 at 21.01.26 (1).jpeg


Daarna de vissen in vetvrij papier gerold om ze vervolgens in een natte krant in te pakken. Ik had dit nog nooit gedaan, dus was erg benieuwd naar het resultaat en of het goed zou gaan: een papieren krant op een hete bbq. Het was zover: de kolen waren heet en de pakketjes mochten op de bbq, direct boven de hete kolen. Na een minuut of 15 de vissen indirect gelegd en de asperges boven de kolen gelegd. Toen de asperges eenmaal mooi gegrild waren, heb ik de vis nog even direct gelegd en de asperges indirect zodat ze nog iets konden doorgaren.

WhatsApp Image 2021-05-28 at 21.01.26 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-05-28 at 21.01.27.jpeg
WhatsApp Image 2021-05-28 at 21.01.27 (1).jpeg


En toen was de kerntemperatuur van de rode mul 65 graden. Tijd om de pakketjes uit te pakken! De asperges op een verwarmd bord gelegd en besprenkeld met een fijne olijfolie, balsamicoazijn en geraspte Parmezaanse kaas. De vis uitgepakt en..... WAUW! Hij zag er super uit, was mooi gaar en smaakte super! Echt een lentefeestje op ons bord. Lekker buiten gegeten onder de warmtelamp. Een fijne witte wijn erbij. Ons weekend is begonnen!

WhatsApp Image 2021-05-28 at 21.01.27 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-05-28 at 21.01.27 (3).jpeg


WhatsApp Image 2021-05-28 at 21.01.27 (4).jpeg


Inspiratie:
 
Vis in Krant, hoe bedenk je dat!
Ziet er zalig uit zeg zo. Super!
 
Ziet er fantastisch uit! De asperges kende ik al :), de mul ga ik zeker ook eens proberen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Dit is een mooie combinatie.
De variant op de asperge baat op de to do list. Asperge zo voorbewerken heb ik nog nooit gedaan. Lekker. 😋
De mul, ik had er zo van mee willen eten. Wat een leuk gerecht om dit zo aan te durven. Mooi. 😋😋. Chapeau.
 
Wauw Sabine dat heb je fantastisch gemaakt :love: mijn complimenten, het ziet er echt super lekker uit en ik kan me voorstellen dat jullie gisteren genoten hebben van deze mooie maaltijd ,de volgende keer zie ik je uitnodiging wel en dan neem ik een lekkere Sancerre mee 😁
 
Bedankt voor de inspiratie! Vandaag ook witte asperges op de Q gehad, daarvoor alleen de groene :)
 
Thanks voor de reacties! Leuk om elkaar te inspireren!
 
Wauw Sabine dat heb je fantastisch gemaakt :love: mijn complimenten, het ziet er echt super lekker uit en ik kan me voorstellen dat jullie gisteren genoten hebben van deze mooie maaltijd ,de volgende keer zie ik je uitnodiging wel en dan neem ik een lekkere Sancerre mee 😁
Haha! Altijd welkom! En die Sancerre lusten we wel! Wij hadden er een lekkere fles Saint-Veran bij. Ook niet mis!
 
Ziet er heerlijk uit. Ik maak eigenlijk te weinig vis..
 
Terug
Bovenaan Onderaan