BasBQ
Beef en Steak

Lente kwartel gerookt op hooi

Prachtig Marc,.
Roken op hooi was ook mijn eerste idee, maar dat wordt nu voor de volgende keer 😂. Morgen ga ik een poging wagen 😉.

Maar waarom eigenlijk de kwartels niet direct met het hooi boven de kolen? Je rooksmaak komt nu meer van je bakje denk ik????? Ik kwam recepten tegen met eerst het hooi nat maken en dan direct boven de kolen....... 🥸
 
Echt een gave reportage, geinig iedee zelf een kistje timmeren.
 
Prachtig Marc,.
Roken op hooi was ook mijn eerste idee, maar dat wordt nu voor de volgende keer 😂. Morgen ga ik een poging wagen 😉.

Maar waarom eigenlijk de kwartels niet direct met het hooi boven de kolen? Je rooksmaak komt nu meer van je bakje denk ik????? Ik kwam recepten tegen met eerst het hooi nat maken en dan direct boven de kolen....... 🥸

De rooksmaak kwam inderdaad voor namelijk van het bakje. Ik vond het idee van de kwartels in een bakje met hooi (als een nestje) zo leuk dat ik daar aan vast hield. Voor de hooi rooksmaak was een skillet of direct boven het vuur inderdaad veel beter geweest maar dat kwam niet overeen met wat er in mijn hoofd zat :rolleyes:
 
Goed bezig geweest Marc, creatief met rookplankjes.
zo'n kwartel heeft inderdaad niet veel vlees, volgende keer poussins nemen daar zit meer vlees aan en is toch nog steeds een kleine vogel.
 
Wat een sterrengerecht, Marc. Heb je hem gekregen vandaag?
 
Wat een heerlijke reportage Marc. Dat roken op hooi blijft hier toch hoog op de verlanglijst staan.
Je hebt echt weer iets speciaals gemaakt. Dat is toch wel het mooie van de wedstrijd. TOP
 
Wat een heerlijke reportage Marc. Dat roken op hooi blijft hier toch hoog op de verlanglijst staan.
Je hebt echt weer iets speciaals gemaakt. Dat is toch wel het mooie van de wedstrijd. TOP
Bedankt Bram. Ik heb nog ongeveer 950 gram hooi liggen. Kom gerust wat halen ;)
 
Heel leuk en creatief gemaakt Marc(y) als je al zo creatief bent om een kistje te maken voor de kwarteltjes dan kun je ook een groter project aan 🤔 huppakee snel een hok in elkaar zetten, hooi er in en een lief konijntje kopen voor jullie kleine meid😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan