BasBQ
Beef en Steak

Lekkere gevulde varkenshaas met Brie

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.827
Valentijnsweekend en hoewel ik niet aan deze commercie doe, vond ik het wel gepast een lekker stukje vlees op tafel te zetten. Voor de zondag waren de voorspellingen weer eens niet best dus zaterdag lekker aan de slag. Wel jammer dat mijn fototoestel dacht dat het weer al niet te best was en de flitser overuren maaktte.

Onze buurtsuper verkoopt culinaire Varkenshaas, wat betekend dat ie beter gesneden is. Het hele smalle deel zal wel op een varkens sateh stok eindigen.

IMG_3728_zpsslfje2fv.jpg


Wat peper en zout over de varkenshaas, vervolgens ingesneden en volgestopt met brie. Lekker wat verse bieslook eroverheen, zag er al lekker uit.

IMG_3734_zpsq7bqfumb.jpg


Vervolgens nog wat spek eromheen en wat meer brie en bieslook erop. Vervolgens lekker aansnoeren met wat slagerstouw. En daarna op de Q die al lekker op 150 graden stond. (Bah deze foto is echt te licht..)

IMG_3739_zpsb7nigmps.jpg


Na een klein uurtje was de kern 62 graden. Nog even een paar minuten direct boven de kooltjes en kon hij er af.

IMG_3745_zpshrba9gtr.jpg.html


Na heel even gerust te hebben kon hij aangesneden worden. Mooi gezicht hoe de Brie er dan een beetje uitloopt.

IMG_3747_zpsf88igds6.jpg


Touw er af en allebei een stuk op het bord.
IMG_3756_zpsd9zfpw9x.jpg.html


En daarna eten. Wat een fantastische smaak zeg. Super mals, we hebben er van genoten.

IMG_3756_zpsd9zfpw9x.jpg


Bedankt weer voor het kijken.
 
Varkenshaas culinair betekend helaas ook dat deze varkenshaas wat toevoegingen heeft en gezouten is. Dus gepekeld waardoor hij mooi ros? blijft van binnen.
 
Oh dat kon ik niet terug vinden op de verpakking, maar was wel lekker :)
 
Ziet er heerlijk uit en zet ik lekker op mijn TODO.
 
Dat ziet er super lekker uit. Heb ook wel eens de culinair variant en die is inderdaad al gepekeld.
 
Ziet er lekker uit
 
Heerlijk!! Alleen die groene balletjes???  :| ;) :-S
 
toch een hele mooie Valentijns maaltijd
 
.Thanks allemaal!

MarBQ zei:
Heerlijk!! Alleen die groene balletjes???  :| ;) :-S

Moest ook gezond zijn :)
 
Leuk recept, mooie rapportage!

 
Ziet er erg lekker uit !
 
Oeffff, lekker zeg. Bedankt voor het delen.
Ga ik ook eens maken, doe ik er nog een beetje honing en wat fijn gehakte walnoten bij.
 
McPeet zei:
Ga ik ook eens maken, doe ik er nog een beetje honing en wat fijn gehakte walnoten bij.

klinkt goed, ook delen graag :)

 
Terug
Bovenaan Onderaan