BasBQ
Beef en Steak

Lekkere Draaikont!

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
In navolging van 3x10 heb ik ook zo'n mooie Duitse grillspit aangeschaft en heb hem op m'n DPR geschroefd. Vandaag was de maiden run met een fijn kippetje.

De DPR grillspit mod in volle glorie;
Draaikont-1.jpg


De draaikont aan het spit;
Draaikont-2.jpg


En nog een foto, gewoon omdat het kan. ;)
Draaikont-3.jpg


 
En dan hier graag een stukje kio heen, gewoon omdat het kan....
 
Gaat niks boven een lekker gegrild kippetje dit smaakt altijd.
 
Ja, dat is ff lekker, niet eens een stukje van de filet voor mij bewaard.
Hoe moet ik dat dan keuren?
Dan moet je het nog maar een keer doen als ik GEEN avonddienst heb.
 
Kijk, dat dat kippie lekker is!! maar werkt de grillspit naar behoren??
 
MarBQ zei:
Kijk, dat dat kippie lekker is!! maar werkt de grillspit naar behoren??

Werkt prima, het is een lekker stevig motortje, geheel van metaal en het monteren was een fluitje van 2 halve centen. Dus tot nu toe ben ik zeer tevreden.
 
dat is een heel mooi kippetje geworden.

zit wel een brute motor aan zo te zien
 
Nosmo zei:
MarBQ zei:
Kijk, dat dat kippie lekker is!! maar werkt de grillspit naar behoren??

Werkt prima, het is een lekker stevig motortje, geheel van metaal en het monteren was een fluitje van 2 halve centen. Dus tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Dat ziet er lekker uit hoor! Is het resultaat veel anders dan volgens de beer can chicken methode?
Heb  je die grillspit via een webshop gekocht, type?

P.S. inmiddels vlgs mij die Duitse van 3x10 gevonden: http://cs-trading.net/BBQ-Bull--Rotisserie-Grillspiessset-Motor-in-Edelstahlgeh-220V_p2425_rx239_x2.htm
Netjes geprijsd.
 
Mooi ding! Is dat spitmotor ding incl de stalen ring op je bbq?
 
Mooie aanwinst! Ben ook erg benieuwd naar de vergelijking met een BCC qua garing en korst.
 
Bertje! zei:
Mooi ding! Is dat spitmotor ding incl de stalen ring op je bbq?
Neen niet inclusief.....Die stalen ring is een DPR (Dutch Pizza Ring), een apart hulpmiddel. Zoek maar even op DPR of DPR 2.0 hier op het forum en je wordt een stuk wijzer!
 
Het velletje varieerde een beetje tussen krokant en zacht. Omdat de vleugels en de poten bij elkaar gebonden worden zitten sommige stukken vel een beetje in de luwte dus die bruinen minder snel. Maar de meeste stukken waren lekker krokant.

Wat me wel wat tegen viel was dat de OTP met geen mogelijkheid onder de 200C te krijgen was door alle openingen in de DPR. Volgende keer maar wat minder briketten gebruiken dus.
 
En die 200 was gemeten in de deksel? Mijn eerste gevoel was dat het draaispit best ver bij de briketten vandaan zat, maar dat is dan beter ook. Ik heb geen DPR, maar zijn de openingen kiertjes die dicht gaan naar verloop van tijd. Of moet je echt in de weer met van die hitte bestendige tape?
 
Emiel, er zitten veel extra gaten in omdat de ring universeel is en de passing op de ketel van de OTP is ook zeer ruim.
Eventueel een mooie alu-wrap erom heen Piet?
 
Het spit van weber zelf lekt ook aan alle kanten hoor. Ik zou me daar geen zorgen om maken. Gewoon de hoeveelheid kolen in de gaten houden.
 
noskos zei:
Het spit van weber zelf lekt ook aan alle kanten hoor. Ik zou me daar geen zorgen om maken. Gewoon de hoeveelheid kolen in de gaten houden.

Voor een kip is de temperatuur eigenlijk wel goed, maar ik kan me voorstellen dat je voor bv een rollade wat langzamer wilt, hoe doe je dat dan? Maar aan een kant briketten, of is een lagere temperatuur eigenlijk helemaal niet nodig?
 
Idd maar aan ??n kant vuur ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan