BasBQ
Beef en Steak

Later houtskool toevoegen bij 3-2-1 methode

dannycnl

Vuurmaker
Berichten
76
Beste Mensen,

Ik ga ribs halen en natuurlijk deze via de 3-2-1 methode klaarmaken.
Aangezien ik veel lees over dat je later houtskool of briketten moet toevoegen om de temp constant te houden vroeg ik me af hoe jullie dit doen.
Nu gebruik ik namelijk eerst de starter op de weber, en deze gaan in de baskets.
Maar wanneer er ribs op mijn Weber liggen kan ik de starter niet meer gebruiken.
Graag hoor ik van jullie tips en trucs:)
Heb wel in het rooster de luikjes zitten aan de zijkant.

Groeten en bedankt
 
Neem twee klinkers. Ertussen je aanmaakblokjes, fik er in. Starter erop. ( een steen links, een steen rechts.)  tadaaaa!
Doe dit niet op je houten vlonder.... =))
 
Ik gooi vaak wat aanmaakblokjes in de starter en daar bovenop briketten. Dan til ik de starter op en steek ik van onder de aanmaakblokjes aan. (Goedkope starter met platte bodem) van de weber starter is de bodem meer conisch geloof ik. Dan zou je misschien eerste wat briketten op de bodem kunnen leggen met daar tussen wat aanmaak blokjes en dan ook van onder aansteken
 
BertM zei:
Ehhh, volgens mij is de vraag hoe je later briketten bijvoegt.
Ik zet de baskets onder het luikje, open wanneer nodig het luikje en doe er wat verse briketten op. Luikje weer dicht..... Simpel.
Aangezien je de 3-2-1 methode gebruikte je baskets niet volgooien.
Dat enne ik gooi gewoon genoeg briketten voor een gehele sessie.
 
Ik heb een Weber Performer een dome dus. Die snake methode ziet er inderdaad uit als de oplossing:)
 
Ik gooi bij mijn OTP ook gewoon genoeg kolen erin, gaat prima en is wat mij betreft een stuk handiger dan eerst netjes een slang gaan leggen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan