BasBQ
Beef en Steak

Langzaam gegaarde Blauwpoot kip

 
 
 
 

El Fumarole

Gerijpt
Berichten
3.129
Gisteren liep ik bij mijn slager ineens tegen deze dame aan:
20130811_122829_zpsea4a6a3f.jpg



Toen dacht ik: ik heb nog wat ganzevet.
20130811_123736_zps026df73f.jpg


Wat zou er gebeuren, als we die kip nou eens zouden injecteren met een mengsel van kippebouillon, wat ganzevet en een beetje knoflook en uienpoeder?
Nou, er gebeurde weinig. De kip bleef er gemoedelijk bij liggen. Totdat ik er wat rub op strooide, toen kreeg ze het al best wel naar haar zin en genoot wijdbeens van alle aandacht.
[font=verdana, arial, helvetica, sans-serif]
20130811_144824_zps6771140c.jpg
[/font]

[font=verdana, arial, helvetica, sans-serif]Eventjes op het eitje (graadje of 100, uurtje of 4, misschien iets langer, kweeniemeer, ik zat aan de wijn [/font] :p )
[font=verdana, arial, helvetica, sans-serif]
20130811_150010_zps734f16eb.jpg
[/font]

[font=verdana, arial, helvetica, sans-serif]En daarna even een kwartiertje afbrullen op 250 graden. Daarna wilde ze er vandoor, want het werd haar veel te heet onder de voeten[/font]
[font=verdana, arial, helvetica, sans-serif]
20130811_174819_zps995a9e0f.jpg
[/font]

[font=verdana, arial, helvetica, sans-serif]Maar ze kwam niet ver, want ze was natuurlijk zo dood als een pier, zo sappig als een perzik en zo knapperig als droog papier[/font]
[font=verdana, arial, helvetica, sans-serif]
20130811_174653_zps5c7d7024.jpg
[/font]


Deze is bijna erotisch, sorry
20130811_180037_zps94421433.jpg



[font=verdana, arial, helvetica, sans-serif]Zo, dat was weer volkomen schandalig [/font] :p . Mijn nederige excuses...


Groetjes van Jeroen




 
Potverdrie Jeroen!! Wat doe je mij allemaal aan!! ::)
 
Jeroen, je weet wel hoe je een dame moet verwennen, behalve het er tegen aan lopen dat vind ik altijd een beetje duffe pick-up manier ;)

Maaruhm alle gekheid op een stokje, je hebt er weer een feestje van gemaakt!
 
Heerlijk, ziet er geweldig uit!
 
Kippetje ziet er geweldig uit!

Merkte je nu nog verschil tussen deze 100 jours kip met een bluetje tov bijv een wintersportkip uit de Lidl?
 
Teddo zei:
Kippetje ziet er geweldig uit!

Merkte je nu nog verschil tussen deze 100 jours kip met een bluetje tov bijv een wintersportkip uit de Lidl?

Teddo, de wintersportkip van de Lidl ken ik niet. Je bedoelt waarschijnlijk een diepgevroren variant ofzo? Die heb ik nog nooit gehad.
Ik koop voor het reguliere gebruik meestal de 'bio' varianten van de Appie of de Jumbo, maar dat is werkelijk geen vergelijk met deze kip. Dit monster woog dik 2,5 kilo en had poten als een struisvogel. Bergen van smaak. Mooi stevig doch sappig vlees, geel en smaakvol vetje. Echt een superkip. Gaat meer naar een Poulet de Bresse in mijn opinie. Ik ben bang dat dit mijn nieuwe kip voor 'regulier' gebruik gaat worden, want hier kun je echt alle kanten mee op en het is ruim voldoende voor 4 volwassenen. Wij hebben er met zijn drie?n van gegeten en er is nog genoeg over om koud door een salade heen te gooien van de week.
 
prima kippetje!
 
Mooie kip Jeroen ! 2,5 kg, Das flink kluiven  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan