BasBQ
Beef en Steak

Lamsschouder - Pulled lamb

KevinMB

Sprokkelaar
Berichten
28
Lamsschouder bij de Turkse winkel gehaald. Gisteravond in verpakt met lamskruiden, peper en zout.
Vanmorgen om 11:30 op de bbq en rond 17u er af. Vlees van de botten gehaald en op een flatbread gedaan met verse knoflook mayonaise. Voor herhaling vatbaar!

IMG_20210711_163146671_HDR.jpg


IMG_20210711_162926295_HDR.jpg


IMG_20210711_134901959.jpg


IMG_20210711_134806460_HDR.jpg


IMG_20210710_210120459.jpg
 
Ziet er heerlijk uit. Ik heb ook nog een schouder liggen en twijfel een beetje over pulled Lamb of Pulled Lamb Owensboro style......
Welke lamskruiden heb je gebruikt?


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Heb je hem nog ingepakt gedurende een deel van de bereiding?


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit. Ik heb ook nog een schouder liggen en twijfel een beetje over pulled Lamb of Pulled Lamb Owensboro style......
Welke lamskruiden heb je gebruikt?


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
De lamskruiden is van de Turkse winkel. Dat is een kant en klaar bakje met oregano, peper, rozemarijn, zout, knoflook, ui.

Met deze kruiden blijf je de echte lam smaak houden vind ik.

2.5u op de bbq met appel rookhout en daarna in de folie. Tussendoor spieken of ie goed was
 
De lamskruiden is van de Turkse winkel. Dat is een kant en klaar bakje met oregano, peper, rozemarijn, zout, knoflook, ui.

Met deze kruiden blijf je de echte lam smaak houden vind ik.

2.5u op de bbq met appel rookhout en daarna in de folie. Tussendoor spieken of ie goed was
Thanks. Ik heb nog een paar dagen om na te denken maar denk dat deze hem gaat worden.
Wil idd de lamssmaak goed tot zijn recht laten komen.......

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lekker hoor. Dit gaan we ook zeker een keer proberen. Ziet er goed uit!
 
Ziet er mooi gekleurd uit, zal zekers gesmaakt hebben
 
Heerlijk! Wat een goed idee! Tot welke kerntemperatuur heb je de bout laten garen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan